24.04.2023

Cartofi frantuzesti

Reteta de cartofi frantuzesti sau cartofi gratinati la cuptor cu oua, smantana si cascaval este o reteta simpla, usor de facut si la indemana oricui. Cascavalul il puteti inlocui cu telemea mai putin sarata sau branza de burduf. De asemenea, daca doriti puteti adauga si 100-150 g afumatura😉.


Daca probati reteta mea de Cartofi frantuzesti sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😍. Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile de FacebookFacebook.😉.

    Ingrediente:
  • 1 kg cartofi
  • 6 oua fierte tari
  • 400 g smantana fermentata cu 20% grasime
  • 200 ml lapte
  • 2 oua
  • 150 g cascaval ras
  • 50 g unt moale
  • sare
  • piper macinat





Mod de preparare:
Spalam cartofii bine ca sa indepartam pamantul de pe coaja, ii punem intr-o oala si turnam apa cat sa treaca peste ei cu 3- 4 degete. Adaugam o lingurita cu varf de sare si ii punem la fiert. Cand apa incepe sa clocoteasca reducem focul de sub oala si ii fierbem pana intra furculita cu usurinta in ei. Cand sunt gata, ii scoatem din oala si cand se racoresc ii decojim. Ii vom lasa sa se raceasca complet ca sa se felieze frumos. Eu de cele mai multe ori fierb ouale si cartofii de seara, fara se le/ii decojesc, iar treaba merge mult mai repede, nu trebuie sa mai astept ca sa se raceasca. Ungem un vas pe interior cu jumatate din cantitatea de unt. Eu am folosit un vas cu dimensiunile de 20x20x8cm. Taiem in rondele de cca 0,5 cm jumatate din cantitatea de cartofi si ii asezam intr-un strat pe fundul vasului, apoi punem ouale feliate cat mai subtire. Condimentam cu sare si piper macinat dupa gust. Peste ouale feliate radem(pe razatoarea cu gauri mari) cca 50 g de cascaval, apoi asezam restul de cartofi taiati in rondele, sare si piper dupa gust. Eu nu am mai pus piper la al doilea strat de cartofi.
Diluam smantana cu laptele, apoi adaugam cele doua oua batute usor cu furculita. Vom folosi smantana acrisoara, fermentata, nu smantana pentru gatit. Punem putina sare, apoi amestecam totul bine. Turnam compozitia in tava deasupra cartofilor, apoi punem din loc in loc untul ramas. Dam tava la cuptorul preincalzit(180°C). Cartofii frantuzesti vor sta in cuptor cca 35 de minute. Dupa aproximativ 20 de minute scoatem tava din cuptor si presaram deasupra restul de cascaval ras. O reintroducem in cuptor, si cand capata o crusta frumoasa cartofii frantuzesti sunt gata. Se pot servi imediat dupa ce au stat 10-15 minute la racorit. Un deliciu, un adevarat rasfat!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie. Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA.

















Aici gasiti reteta CARTOFILOR CU BRANZA LA CUPTOR.
Aici gasiti reteta pentru OMLETA CU CARTOFI LA CUPTOR.





8 comentarii:

  1. Anonim25/4/23

    Waw f interesanta reteta. Am sa o incerc si eu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos, astept sa imi spui cat de mult v-a placut. O zi buna!

      Ștergere
  2. Anonim1/8/23

    Toate arata super 👍 merita incercate

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim22/9/23

    Se poate consuma și rece?

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim13/11/23

    foarte interesant

    RăspundețiȘtergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!