13.01.2022

Cartofi fierti si prajiti in cuptor- reteta simpla

Acest preparat poate inlocui cu success reteta clasica de cartofi prajiti in baie de ulei. Se pot servi alaturi de o salata mare de cruditati, dar merg de minune si alaturi de o friptura. Noua ne-au placut tare mult.

Daca probati reteta mea de Cartofi fierti si prajiti in cuptor, va astept cu drag sa reveniti, sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


    Ingrediente:

  • 1 kg cartofi
  • 2-3 linguri ulei
  • sare
  • piper macinat
  • boia dulce de ardei
  • usturoi granulat




Mod de preparare:
Spalam bine cartofii in apa rece, apoi ii punem la fiert cu apa cat sa ii acopere cu 2-3 degete. Putem folosi cartofi vechi sau daca este sezon, cartofi noi. Imaginile pe care le veti vedea mai jos sunt imagini cu cartofi vechi, iar in fotografia de prezentare a retetei sunt cartofi noi. Punem si o lingurita cu sare si ii lasam sa fiarba pana furculita intra usor in ei. Nu ii fierbem prea mult ca sa nu se sfarame. Daca sunt cartofi de marimi diferite ii scoatem din oala pe masura ce se fierb. Cand sunt gata, ii punem intr-o strecuratoare si ii lasam sa se raceasca.
Cand sunt reci ii decojim, apoi ii taiem in bucati potrivit de mari. Daca folosim cartofi noi nu ii decojim, ii lasam cu coaja cu tot. Ii asezam intr-o tava antiaderenta fara sa ii suprapunem, ii stropim cu 2 linguri de ulei si ii presaram cu sare, piper macinat, boia de ardei si usturoi granule. Daca aveti un pulverizator cu ulei este si mai bine...ii mai puteti pulveriza de 2-3 ori si cat timp se gatesc in cuptor. Daca doriti, puteti asterne in tava hartie de copt. Dam tava la cuptorul preincalzit la foc mediu spre mare (220 °C ). Dupa 15-20 de minute verificam cartofii si daca s-au rumenit(ii rumeniti cat doriti) ii intoarcem si pe partea cealalta. Ii condimentam la fel cu  putina sare, boia,
 piper macinat si granule de usturoi. Cand sunt gata, ii scoatem pe un platou si ii putem servi. Merg de minune ca si garnitura langa o friptura, dar se pot consuma ca atare alaturi de o salata verde, un sos de iaurt cu usturoi sau ce va place voua. Un deliciu!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.😉
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💙. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti retetele mele de APERITIVE/GARNITURI.












Aici gasiti reteta CARTOFILOR TARANESTI.

Aici gasiti reteta CARTOFILOR CU CIUPERCI LA TIGAIE.





4 comentarii:

  1. Anonim13/6/23

    Va urmaresc si defoarte multe ori le prepar si eu .Va multumescfrumos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc si eu pentru aprecieri. Ma bucur ca incerci retetele mele.

      Ștergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!