29.06.2021

Gem si sirop de capsuni preparate in acelasi timp


 Sambata trecuta am gasit in piata niste capsuni super aromate si dulci. Initial luasem 2 kg pentru consum si pentru o prajitura, dar vazand ce aroma si dulceata au m-am intors din drum si am mai luat vreo 4 kg....am facut si lichior...este la macerat, revin in curand cu reteta.❤  
Dacac probati reteta mea de Gem si sirop de capsuni, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😉.


     Ingrediente:

  • 3 kg capsuni
  • 2 kg zahar
  • zeama de la doua lamai mari



Mod de preparare:
Spalam capsunile in apa rece, le indepartam coditele si le lasam la scurs intr-o strecuratoare. Cand sunt scurse le punem intr-o cratita mai larga in straturi alternative cu zaharul. Ultimul strat trebuie sa fie de zahar. Capsunile mai mari le-am taiat in jumatati. Adaugam si zeama de lamaie, acoperim cratita cu capac si o lasam la loc mai racoros(nu in figider) pana a doua zi. Eu am facut aceasta operatiune seara si am lasat capsunile cu zaharul pana a doua zi pe la pranz. Capsunile mele pluteau in sirop /suc. Daca timpul ne perimite, “scuturam” de 2-3 ori cratita cu fructele si zaharul.
Inainte sa ne apucam de prepararea gemului si a siropului sterilizam sticlele si borcanele pe care urmeaza sa le umplem. Eu am avut nevoie de 5 borcane de 370 g si 3 sticlute cu capacitatea de 330 ml fiecare. Metoda de sterilizare o gasiti aici.
Punem cratita pe foc iute si amestecam usor insistand pe fundul acesteia unde a mai ramas o parte din zahar. Lasam cratita pe foc pana se dizolva tot zaharul, apoi o dam deoparte si scoatem capsunile cu o spumiera. Extragem cam 1,2 litri din sirop si il punem intr-o craticioara cu volumul de cca 2 litri. Punem din nou capsunile in cratita cu siropul ramas. Fructele trebuie sa fie acoperite de sirop. Punem ambele cratite pe foc potrivit. Indepartam spuma care se formeaza de cate ori este nevoie. Siropul il fierbem 10-12 minute, apoi il punem fierbinte in sticlele pregatite dinainte. Astupam sticlele cu dop si le acoperim cu un prosop mai gros. Le lasam acoperite pana se racesc. Gemul va mai dura inca putin….din cand in cand stergem marginile cratitei cu o bucata de panza umezita in apa sau un burete nou/curat. Eu am fiert gemul 25 de minute dupa primul clocot. Punem gemul fierbinte in borcanele pregatite dinainte, le infiletam cu capace si le intoarcem cu capacul in jos. Dupa 10 minute le intoarcem in pozitia normala, le acoperim cu un prosop mai gros si le lasam acolo pana se racesc. Cand sunt gata depozitam borcanele cu gem si sticlele cu sirop de capsuni in beci, sau pe raftul din camara. Un deliciu!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii. plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😍. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti retetele mele de DULCETURI/SIROPURI/LICHIORURI.

























Aici gasiti reteta pentru DULCEATA DE CAPSUNI.




3 comentarii:

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!