13.02.2021

Prajitura Regina Maria

Prajitura Regina Maria.... un desert demn de masa de sarbatoare sau orice alta ocazie. Necesita mai mult timp de gatire, dar nu este deloc greu de facut. Rezultatul: o prajitura fina, frageda si tare gustoasa...o prajitura excelenta❤.

 

Daca probati reteta mea de Prajitura Regina Maria sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😊.Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile mele de FacebookFacebook.

    Ingrediente
    Blat I:
  • 5 oua
  • 125 g zahar (5 linguri)
  • 125 g faina (5 linguri)
  • 3 linguri ulei
  • 1 lingurita esenta de vanilie
  • un varf cutit de sare
    Blat II:
  • 6 albusuri
  • 150 g zahar(6 linguri)
  • 2 pliculete cu zahar vanilat
  • 150 g miez de nuca
  • 50 g faina(2 linguri)
    Crema:
  • 6 galbenusuri
  • 250 g zahar(10 linguri)
  • 50 g faina(2 linguri)
  • 50 g cacao(2 linguri)
  • 100 ml lapte(6-7 linguri)
  • 1 lingurita esenta de rom
  • 250 g unt( 82% grasime)
    Decor:
  • 5-6 patratele de ciocolata alba  
Mod de preparare:
Blat I (blat pandispan)

Aprindem cuptorul la foc mediu(180°C). Tapetam cu hartie de copt o tava cu dimensiunile de 25x35 cm. Spargem ouale separand albusurile de galbenusuri. Peste albusuri punem sarea si le mixam pana devin spuma.  Adaugam treptat zaharul si mixam bine de fiecare data pana acesta se dizolva complet. Trebuie sa obtinem o spuma tare si lucioasa ca o bezea. Separat, amestecam galbenusurile cu uleiul pus ca la maioneza si aromatizam cu esenta. Cu ajutorul unei spatule de bucatarie incorporam in bezea amestecul de galbenus si ulei. Amestecam usor, de jos in sus. Cernem faina deasupra compozitiei si o incorporam la fel. Punem aluatul in tava pregatita dinainte, il nivelam, apoi dam tava la cuptor pentru aproximativ 15-20 de minute sau pana blatul se rumeneste frumos deasupra. Cand este gata, scoatem blatul din tava cu hartie cu tot si il lasam sa se raceasca.
Blat II(blat de bezea cu nuci):
Pentru inceput punem miezul de nuca intr-o tigaie si il prajim usor fara sa il ardem. Cand se raceste il macinam grosier sau il taiem cu cutitul. Mixam albusurile cu sarea pana se formeaza o spuma densa, apoi adaugam zaharul si zaharul vanilat si mixam in continuare pana obtinem o bezea tare si lucioasa. Lasam mixerul deoparte si cu ajutorul unei spatule de bucatarie incorporam miezul de nuca amestecat cu faina. Amestecam usor, de jos in sus ca sa nu se lase bezeaua. Punem compozitia in aceeasi tava (in care am copt primul blat) tapetata cu hartie de copt si o lasam blatul sa se coaca, in cuptorul incins(180°C), aproximativ 12-15 minute sau pana se se rumeneste usor deasupra si nu este lipicios la atingere. Cand este gata, scoatem blatul din tava cu hartie cu tot si il lasam sa se raceasca.
Crema:
Intr-un vas(craticioara) amestecam cu telul in forma de para galbenusurile cu zaharul. Adaugam faina cernuta si amestecata cu cacao, omogenizam, apoi turnam treptat laptele rece si amestecam energic. Punem vasul pe pe baie de aburi si amestecam continuu ca sa nu se lipeasca. Cand se ingroasa(dupa aproximativ 7-10 minute ), dam vasul deoparte, punem esenta, amestecam din nou si acoperim suprafata cremei cu folie alimentara. O lasam sa se raceasca complet.
Mixam untul moale pana devine spuma, apoi adaugam cate o lingura din crema racita si mixam la viteza mica pana incorporam toata crema.
Asamblare:
Asezam blatul de pandispan pe o tava/platou si intindem peste el jumatate din crema .Peste crema punem blatul de bezea, il apasam usor si intindem peste el restul de crema. Deasupra cremei decoram cu ciocolata taiata sozisori cu cutitul. Punem prajitura la frigider pentru cel putin 3-4 ore ca sa se intareasca crema si sa se inmoaie blaturile, apoi o putem taia si servi. Eu am lasat-o peste noapte. Excelenta!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie. Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase ca sa aveti de unde va inspira. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA.


















Aici gasiti reteta pentru PRAJITURIA ALBINITA.


4 comentarii:

  1. Anonim1/10/23

    Super Felicitări

    RăspundețiȘtergere
  2. Iti multumesc tare mult! 🥰

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim12/4/24

    Multumesc frumos pentru reteta!Va fi surpriza mea pentru sarbatori!🤗😁

    RăspundețiȘtergere
  4. Cu mare drag, ma bucur sa aud asta. O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!

Confidenţialitate si termeni

https://policies.google.com/technologies/partner-sites