24.11.2020

Foi cu zahar ars coapte pe dosul tavii

Aceste foi se pot umple cu diverse creme: de lamaie, vanilie, cacao...zaharul ars le da un gust deosebit. Sper sa incercati reteta si sa va placa😍


 Daca probati reteta mea de Foi cu zahar ars coapte pe dosul tavii, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.

     

    Ingrediente
  • 200 g zahar
  • 125 ml apa
  • 100 ml ulei
  • 2 oua
  • 500-550 g faina
  • o lingurita bicarbonat de sodiu( sau amoniac) stins intr-o lingura cu otet
  • un varf cutit de sare


Mod de preparare:

Punem zaharul intr-o craticioara pe foc potrivit. Cand se caramelizeza (fara sa se arda) , turnam apa (atentie la aburi!) si lasam sa fiarba pana se dizolva complet caramelul. Cand este gata, dam deoparte craticioara si lasam siropul sa se raceasca complet.
Punem intr-un bol siropul racit, uleiul, ouale, bicarbonatul stins in otet si sarea. Amestecam bine cu telul, apoi incepem treptat sa incorporam faina cernuta. Trebuie sa ne iasa un aluat potrivit de tare.
Aprindem cuptorul la foc mediu(180°C).
Impartim aluatul in 4 bucati egale. Vom intinde, pe rand, 4 foi cu dimensiunea de aproximativ 30 x 20 cm. Le intindem cu sucitorul direct pe hartie de copt presarata cu putina faina. Daca este nevoie infainam si sucitorul. Transferam foaia cu hartie cu tot pe dosul unei tavi, indreptam marginile cu un cutit, apoi o intepam cu furculita. Coacem foile aproximativ 10 minute sau pana marginile devin usor maronii. Cand le scoatem din cuptor trecem rapid pe sub ele cu lama unui cutit ca sa le dezlipim de pe hartie. Cam asta-I tot. Le putem umple cu diverse crème…au gust deosebit de la zaharul ars.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.








Aceste foi le-am umplut cu o crema cu aroma de migdale, reteta AICI.



2 comentarii:

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!