27.05.2020

Oua vopsite cu coji de ceapa galbena

Ouale se pot vopsi in coji de ceapa galbena, rosie sau puteti sa le combinati. Metoda este usor de aplicat si naturala. Mentionez ca am folosit oua de tara cu coaja aproape alba, iar cojile de ceapa am inceput sa le strang inainte cu o luna de Inaltarea Domnului(da, aceste oua le-am vopsit de Inaltare 😊 ).    


Daca probati reteta mea de Oua vopsite cu coji de ceapa galbena  sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😊.Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile de FacebookFacebook.😉.
  
    Ingrediente:
  • 12 oua 
  • coji de ceapa(de la 20 de cepe )
  • 1,6- 1,8 litri apa
  • 1 lingura cu varf sare grunjoasa
  • 4 linguri otet
  • 4 linguri zeama de lamaie
  • dres cat mai subtire de dama(culoarea bej)
  • sfoara
  • frunzulite de: patrunjel, marar, leustean, trifoi, etc
    Pentru uns:
  • untura solida, ulei sau o bucata de slanina






Mod de preparare:

Pentru vopsitul oualor am folosit o oala de 2,5 litri. Am pus in ea coji de ceapa cate au incaput( de la aproximativ 20 de cepe medii). Am turnat 1,6 litri de apa rece si am lasat deoparte pana am pregatit ouale pentru fierbere.
*
Spalam ouale cu apa si detergent de vase, le lasam la scurs, apoi le stergem cu prosoape de hartie.
Taiem bucati din dres incat sa incapa ouale in ele si le legam la un capat cu sfoara.
Rupem frunzulitele, le umezim in apa si le asezam/lipim cu partea cu nervuri pe coaja oului. Eu am pus cate doua, daca doriti puteti lipi o singura frunzulita. Tinem oul in asa fel incat sa cuprindem si frunzulitele si tragem cu atentie bucata de dres peste el. Intindem dresul cat de bine putem avand grija sa nu spargem oul, apoi il rasucim si il legam cu sfoara. Procedam la fel pana terminam de decorat toate ouale.
Adaugam in oala cu coji de ceapa, sarea, otetul si zeama de lamaie, apoi punem cu grija si ouale. Apa trebuie sa treaca peste ele cu cel putin doua degete si sa fie acoperite de cojile de ceapa. Punem oala pe foc si cand apa da in clocot lasam sa fiarba 6-7 minute. Dupa acest timp inchidem focul de sub oala. In 15-20 de minute verificam sa vedem ce culoare au prins ouale si le scoatem cand obtinem culoarea dorita. Eu le-am scos dupa 25 de minute.
Cand sunt gata, taiem un capat al ciorapului cu foarfeca, scoatem oul si indepartam frunzulitele. Lasam ouale la scurs si racit pe prosoape de hartie. Cand se racesc complet le ungem cu untura, ulei sau o bucata de slanina. Cam asta-i tot…putin migalos, dar se merita, nu-i asa? 😊
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti TOATE RETETELE MELE DE LA A LA Z.
Si cosuletul meu cu oua la care am folosit vopsea din comert.

Un comentariu:

  1. Anonim23/3/23

    Da Sint foarte frumoase eu le fac cu frunze de ceapă roșie.

    RăspundețiȘtergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!