10.01.2020

Pilaf gustos (taranesc)

Imi place sa ma intorc la simplitatea mancarii de acasa, la gustul copilariei. Nu trebuie sa uitam niciodata  mancarea traditionala, simpla si gustoasa cu care am crescut.💕 

Daca probati reteta mea de Pilaf taranesc, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


    Ingrediente folosite:
  • un piept si 2 pulpe de cocos
  • 1 cana cu orez(cana cu capacitatea de 250 ml)
  • 1 ceapa mare
  • 1 morcov mare
  • o mana de ardei gras congelat
  • 2 linguri pasta de rosii 
  • 3 linguri ulei
  • sare
  • piper
  • cateva fire de patrunjel verde

Mod de preparare:
Am portionat carnea, am spalat-o si am pus-o la fiert cu apa cat sa o acopere cu 2-3 degete. Trebuie sa luam in calcul, ca la final, sa ramanem cu aproximativ 1 litru de supa. Am indepartat spuma cand aceasta s-a format. Cand bucatile de carne au fost fierte le-am scos si am pastrat zeama in care au fiert.
Am incins uleiul intr-o cratita si am adaugat ceapa tocata marunt. Cand aceasta s-a inmuiat am pus morcovul dat pe razatoarea mare, apoi cuburile de ardei. Am calit legumele aproximativ 2-3 minute si am adaugat orezul. Le-am mai calit impreuna pana orezul a devenit sticlos(cca 2 minute), apoi am adaugat 4 cani(aceeasi cana de 250 ml) din supa in care a fiert carnea. Am pus si bucatile de carne(daca folositi carne din comert o puneti mai tarziu, odata cu pasta de rosii), am acoperit cratita cu capac si am lasat sa fiarba la foc mic. Din cand in cand am amestecat usor in cratita. Cand orezul s-a fiert pe jumatate(dupa aproximativ un sfert de ora) am adaugat pasta de rosii, sare si piper. Am amestecat si am lasat in continuare sa fiarba. In 10 minute orezul a absorbit aproape tot lichidul si era suficient de fiert. Am inchis focul de sub cratita, am presarat deasupra patrunjel tocat si am pus din nou capacul. In 15 minute am servit orezul cu paine proaspata si gogonele. Sa va fie de folos!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.

8 comentarii:

  1. Anonim7/4/20

    multumim.arata super apetisant.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am facut această rețetă nenumărate ori și de fiecare dată a fost un succes. Va mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, ma bucur ca v-a placut. Iti multumesc si eu pentru incredere!

      Ștergere
  3. Anonim1/3/24

    Am facut azi aceasta reteta, a iesit delicioasa. Multumesc, Gicuta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cu mare drag, ma bucur ca v-a placut. O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere