17.12.2019

Turte de Craciun

Turte de Craciun cu nuca sau Scutecele lui Iisus sunt un desert traditional din zona Moldovei. In Ajunul Craciunului gospodinele impart aceste turte la rude si vecini. Turtele se pot coace inainte cu o saptamana, iar cu 1-2 zile inainte de Ajun se insiropeaza si se presara cu nuca. Recomand sa le faceti si voi!

Daca probati reteta mea de Turte de Craciun, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.

     Ingrediente
     Aluat:
  • 500 g faina
  • 250-300 ml apa calduta
  • ¼ lingurita sare
    Sirop:
  • 750 ml apa
  • 250 g zahar(10 linguri)
  • 1 lingurita coaja de lamaie
  • 1 lingura esenta de rom
    Umplutura:
  • 500 g nuca macinata
  • 150 g zahar(6 linguri)
  • coaja rasa de la o lamaie si o portocala


Mod de preparare
Aluat:
Cenem faina intr-un bol, facem o adancitura in mijlocul ei si punem sarea si 250 ml apa calduta. Incepem sa framantam si daca este nevoie mai adaugam putina apa….eu am pus in total 280 ml. In functie de calitatea/umiditatea fainii cantitatea de apa poate varia. Trebuie sa ne iasa un aluat potrivit de tare. Framantam aproximativ 10 minute, apoi acoperim bolul cu folie alimentara sau un prosop si lasam aluatul sa se odihneasca aproximativ o jumatate de ora.
Pentru coacerea turtelor avem nevoie de o tigaie cat mai larga. Eu am folosit una cu diametrul de 24 cm.
Am impartim aluatul in 13 bile egale. Eu le-am cantarit: 60 g/bucata 😊 Daca aveti o tigaie mai mica impartiti aluatul in mai multe bucati 15-16….ideea este ca trebuie sa obtinem foi cat mai subtiri. Presaram putina faina pe planul de lucru, luam o bila de aluat, presaram si pe ea putina faina, apoi o intindem intr-o foaie rotunda de marimea tigaii in care o vom coace(24 cm in cazul meu). Coacem turta in tigaia incinsa(fara ulei) pe ambele parti. Procedam la fel si cu celelalte bucati de aluat. Pe masura ce coacem turtele le asezam una peste cealalata si le lasam pana a doua zi sa se usuce bine.
Multe cititoare au spus ca in locul aluatului au folosit foi subtiri de placinta si au fost multumite de rezultat.
*******************
Sirop:
Punem apa, zaharul si coaja de lamaie intr-o cratita, pe foc si dupa 1-2 minute de clocot dam deoparte, adaugam esenta si  lasam sa se raceasca.
Umplutura:
Peste nuca macinata adaugam zaharul, amestecam, apoi punem razatura de citrice si amestecam din nou.
Insiropare si asamblare:
Luam o turta o scufundam in siropul rece(puteti pune si 2) si o lasam cam 1-2 minute sa se inmoaie. Dupa acest timp o  scoatem din sirop, o asezam pe un platou si o mai stropim cu putin sirop(1-2 linguri). Presaram pestea ea cam 2 linguri pline din amestecul de nuca si zahar. Procedam la fel cu restul de turte si nuca, doar ca peste ultima turta vom pune nuca mai tarziu, la finisare. Infasuram platoul cu turte in folie alimentara si il lasam la rece pana a doua zi. Dupa acest timp desfacem folia si presaram deasupra nuca pastrata plus cativa mieji intregi de nuca. Portionam, apoi putem servi. Se patreaza la frigider infoliat ca sa nu se usuce.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe 
pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul 
"Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti mai multe retete de DULCIURI.
















27 de comentarii:

  1. Ms pt rețete sunt ffff bune

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag! Iti multumesc si eu pentru vizita si comentariu, o zi frumoasa! <3

      Ștergere
    2. Mulțumesc frumos de reteta!

      Ștergere
    3. Cu drag! Iti multumesc si eu pentru vizita si aprecieri. O zi buna!

      Ștergere
  2. Arata super! O sa incerc reteta chiar acum :) Sarbatori fericite!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc din suflet chiar nu gaseam solutia de a le "coace", Sunt fericita ca am gasit postarea ta,Cuscra mea face in fiecare an si voiam sa-i fac ginerelui meu o surpriza cu turtele,pentru ca sarbatorim nasterea domnului impreuna in acest an.

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna ziua.Ma numesc Madalina va multumesc mult de retetele dumnevoastra sunt foarte delicioase.va doresc o zi buna spor la lucru.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Madalina! Iti multumesc si eu pentru vizita si mesaj. Sarbatori cu bine! <3

      Ștergere
    2. Super...multumesc din suflet..o idee minunata!
      Mulțumesc din suflet
      Sunt foarte yummi

      Ștergere
    3. Cu drag! Si eu iti multumesc pentru vizita si aprecieri! O seara frumoasa sa aveti!

      Ștergere
    4. Anonim18/11/21

      Eu in loc de turte, fac clatite din apa minerala, faina grau, un varf de cutit de bicarbonat sodiu stins cu lamaie sau otet, ulei si arome. Le coc in tigaie de clatite si la utma le insiropez si pun nuca cu zahar si zahar vanilat intre ele.

      Ștergere
    5. Trebuie sa fie tare bune...am sa incerc si eu. O seara frumoasa!

      Ștergere
    6. Anonim11/12/22

      Reteta cu clatite , avem nevoie de acelas sirop ca la turte?

      Ștergere
  5. Mulțumesc pentru rețetă, frumos explicat și poze de ajutor, un Crăciun binecuvântat vă doresc

    RăspundețiȘtergere
  6. E usoara si accesibila reteta! Multumim! 😍

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag! Iti multumesc si eu pentru vizita si comentariu!

      Ștergere
  7. Multumesc pentru reteta. Sarbatori cu bine va doresc !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag! Sa aveti si voi sarabatori frumoase!

      Ștergere
  8. Anonim27/7/22

    O reteta atat de simpla! Merita probata!

    RăspundețiȘtergere
  9. Anonim29/11/22

    Mulțumesc pentru rețetă, sigur o voi încerca acum de Crăciun! Sărbători binecuvântate! 🙏🙏🙏

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, sa avetisi voi sarbatori linistite si fericite!

      Ștergere
  10. Anonim19/12/23

    Multumesc frumos pentru reteta .Sarbatori binecuvantate.❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, sarbatori binecuvantate sa aveti si voi!

      Ștergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!

COPYRIGHT Bunătăți din bucătăria Gicuței ©2016- 2024. Toate articolele și imaginile de pe acest blog aparțin autorului Bunătăți din bucătăria Gicuței. Orice multiplicare, copiere sau publicare a acestora fără acordul scris al autorului, se vor pedepsi conform legii in vigoare (Legea 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe.).