25.07.2019

Prajitura cu caise si crumble

O prajitura absolut minunata care se prepara usor. Pe zi ce trece se fragezeste si mai mult...efectiv se topeste in gura. Se poate face si cu gem amestecat cu nuca taiata sau cu orice fructe de sezon.


Daca probati reteta mea de Prajitura cu caise si crumble, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


    Ingrediente
    Aluat
:
  • 300 g faina
  • 150 g unt moale
  • 100 g zahar
  • 1 galbenus
  • 1 lingura smantana sau iaurt
  • 1 lingurita esenta de vanilie
  • 1 lingurita praf de copt
  • 1/4 lingurita sare
    Umplutura:
  • 1 kg caise 
    Crumble:
  • 150 g faina
  • 100 g unt rece
  • 100 g zahar
  • 1 plic zahar vanilat
  • un varf cutit de sare




Mod de preparare:

Spalam caisele, le lasam la scurs, apoi le scoatem samburii si le taiem in bucatele potrivite ca marime.
Aprinem cuptorul la foc mediu(180°C).
Aluat:
Cernem faina impreuna cu praful de copt intr-un bol. Adaugam restul ingredientelor si incepem sa framantam pana se formeaza o bila din aluat(framantam 1-2 minute, nu mai mult). Daca aluatul este prea moale mai adaugam 1-2 linguri cu faina. Cu sucitorul infainat intindem aluatul direct pe hartie de copt, apoi il transferam cu totul intr-o tava(25x35 cm). Deasupra aluatului asezam fructele.
Crumble:
Punem intr-un bol faina, zaharul, zaharul vanilat si sarea, apoi le amestecam. Adaugam untul rece taiat cubulete si framantam cu degetele pana obtinem niste firimituri. Presaram firimiturile peste fructele din tava si dam tava la cuptor pentru aproximativ 40-45 de minute sau pana prajitura se rumeneste usor deasupra. Cand este gata, scoatem tava cu prajitura din cuptor si o lasam sa se raceasca. Cand se raceste o scoatem din tava cu hartie cu tot, o portionam si asezam bucatile de prajitura pe un platou. Cam asta-i tot....rapid, simplu si delicios.
Eu am taiat prajitura dupa o jumatate de ora de cand am scos-o din cuptor. Rece, este si mai buna...este aromate si se topeste in gura :)
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💚. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.











Aici gasiti reteta PRAJITURII PUFOASE CU CAISE.

Un comentariu:

  1. Anonim27/7/22

    Este foarte ușor de făcut și extrem de gustoasă ,se topește în gură !

    RăspundețiȘtergere