01.07.2019

Paine fara dospire, coapta in punga

Cand ai pofta de paine calda sau de o paine de casa, aceasta este reteta perfecta. Intr-o ora (cu tot cu framantat) ai pe masa painea mult dorita. 😊 Recomand cu drag sa incercati si voi aceasta reteta…nu necesita prea mult timp/munca, iar rezultatul este unul foarte multumitor.


Daca probati reteta mea de Paine fara dospire, coapta in punga, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


     
    Ingrediente:
  • 500 g faina
  • 250- 300 ml apa calduta
  • 2 linguri ulei
  • 1 lingurita drojdie granule (4 grame) sau ½ cubulet drojdie proaspata(12 g)
  • 1 lingurita de zahar
  • 3/4 lingurita sare
  • 1 punga speciala pentru cuptor


Mod de preparare:
Cernem faina intr-un bol si o amestecam cu drojdia uscata. Daca folositi drojdie proaspata o frecati cu zaharul sa se lichefieze. Adaugam sarea si zaharul, amestecam, apoi incepem sa framantam adaugand treptat apa si uleiul. In functie de calitatea/umiditatea fainii cantitatea de apa poate varia. Trebuie sa ne iasa un aluat nu prea tare cu care se lucreaza usor. Framantam aproximativ 10 minute, apoi dam aluatului o forma rotunda. Cu un cutit ascutit facem deasupra cateva crestaturi. Punem aluatul in punga si o inchidem cu clema speciala. Transferam punga cu paine pe o tava si o punem in cuptor. Aprindem cuptorul la foc mare (220°C). Paine va creste odata cu temperatura cuptorului. In maxim 50 de minute painea ar trebui sa fie rumena si coapta. Cu un sfert de ora inainte sa fi gata reducem putin temperatura cuptorului (190 - 200°C ). Cand este coapta, scoatem painea din punga si o lasam pe un gratar sa se raceasca(daca rezistati 😊) ). Daca doriti o paine cu coaja mai moale, cand o scoateti din punga o infasurati intr-un prosop de bucatarie. Ieri, am facut aceasta reteta de doua ori…prima paine(cea din poza) am mancat-o calduta, cu branza de oi. Spor la facut paine si pofta buna…ca tare-i buna!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.










Aici gasiti reteta PAINII FARA FRAMANTARE.
Aici gasiti reteta PAINII PUFOASE CU IAURT.

18 comentarii:

  1. Va rog unde găsim pungile ptr.copt. multumesc

    RăspundețiȘtergere
  2. Dar unde pune cantitatea de zahar

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1 lingurita cu zahar...am omis sa il trec la ingrediente. Multumesc mult pentru atentionare, o seara placuta!

      Ștergere
    2. Anonim1/2/23

      La ingrediente este trecut o lingurita de zahar. Sper sa fie buna.eu o fac painea cu o tava cu apa speciala sub. Ca sa nu iasa foarte crocanta. Ma gandesc ca daca e in punga are acelasi efect de abur.

      Ștergere
    3. Astept sa imi spui cat de mut v-a placut. :) O zi frumoasa!

      Ștergere
  3. Anonim31/1/23

    Bună ziua. Am făcut multe rețete postate de d-voastră și.... Sunt excelente. Mulțumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag. Ma bucur mult ca ti-au placut. O zi frumoasa!

      Ștergere
  4. Anonim31/1/23

    Mulțumesc frumos

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonim31/1/23

    Mulțumim pentru rețetă

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag, si eu iti multumesc pentru aprecieri!

      Ștergere
  6. Anonim1/2/23

    Pâinea asta se poate coce și fără pungă cum se coc și alte. Mulțumesc.

    RăspundețiȘtergere
  7. Dana4/2/23

    Am făcut și eu astăzi aceasta pâine.A fost prima data când am făcut pâine și a ieșit deosebit de gustoasa și cu o crusta crocanta,fix cum îmi place.Multumesc pentru rețetă.

    RăspundețiȘtergere