28.05.2019

Prajitura cu capsuni si bezea

Prajitura cu capsuni si bezea este un desert perfect pentru a fi savurat alaturi de persoanele dragi. Se poate face cu orice fructe de sezon, fructe congelate sau din compot. Recomand cu drag si incredere si aceasta reteta!💜



Daca probati reteta mea de Prajitura cu capsuni si bezea, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata


   Ingrediente:
  • 500-600 g capsuni
    Blat:
  • 5 galbenusuri
  • un varf cutit de sare
  • 175 g zahar(7 linguri)
  • 150 ml apa minerala
  • 100 ml ulei
  • o lingurita coaja de lamaie
  • 300 g faina(12 linguri)
  • o lingurita praf de copt
    Bezea:
  • 5 albusuri
  • un varf cutit de sare
  • 150 g zahar(6 linguri)
  • 2 pliculete zahar vanilinat



Mod de preparare:
Spalam capsunile, le lasam la scurs, apoi le taiem in jumatati. Le punem pe un servetel( cu partea taiata in jos) sa mai absoarba din zeama.
Aprindem cuptorul la foc mediu(180°C).
Asternem hartie de copt intr-o tava(25x35cm).
Blat:
In bolul mixerului sau in alt bol mixam galbenusurile cu sarea, apoi adaugam zaharul in 2-3 reprize. Mixam bine pana acestea isi dubleaza volumul si zaharul se dizolva, apoi adaugam in fir subtire uleiul si apa minerala. Aromatizam cu coaja de lamaie. Cu mixerul la viteza cea mai mica incorporam faina cernuta si amestecata cu praful de copt. Va rezulta o compozitie putin mai groasa ca cea de pandispan. Intindem compozitia in tava si asezam peste ea jumatile de capsuni...le vom  aseza cu partea taiata in sus. Dam tava la cuptor pentru aproximativ 25-30 de minute. 
Dupa 15 minute incepem sa pregatim bezeaua.
Bezea:
Peste albusuri punem sarea si le mixam pana devin spuma. Adaugam zaharul si zaharul vanilat in 2-3 reprize si mixam bine pana acesta se dizolva complet. Trebuie sa ne iasa o bezea tare si lucioasa.
*
Scoatem tava cu prajitura din cuptor, intindem bezeaua deasupra fructelor, apoi cu o furculita trasam linii serpuite.
Reintroducem tava in cuptor pentru aproximativ 10-15 minute sau pana bezeaua se rumeneste usor deasupra.
Cand este gata, lasam prajitura sa se raceasca ccomplet in tava, apoi o scoatem cu hartie cu tot. O portionam cu un cutit bine ascutit si o putem servi. Pofta buna!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😍. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti mai multe retete de DULCIURI.

13 comentarii:

  1. Foarte buna (dar... fara sare). Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte buna rețea! Dar spuma sa lăsat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Poate nu ai copt-o la temperatura corespunzatoare sau nu ai batut albusurile deajuns...

      Ștergere
  3. Anonim11/5/22

    Abia astept sa o incerc !Nu a ti spus ce marime are tava ! I mi plac f mult retetele pe care ni le impartasiti

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Scrie in reteta, 25x35 cm are tava. Astept sa imi spui cum ti-a iesit prajitura.

      Ștergere
  4. Anonim5/6/22

    Delicioasa.multumesc ca ati impartasit cu noi asa bunatate.astazi am facut.o si a fost o bunatate.atat doar ca mie nu mi s.au facut acele brobonele pe deasupra ca in fotografiile dvs.din ce cauza?zahar am pus cat era in retea....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca v-a placut. Chiar nu imi dau seama de ce nu s-au format brobonelele, mie de fiecare data imi iese asa.

      Ștergere
  5. Anonim18/6/22

    Foarte bună! Azi am făcut-o și eu, doar că am pus în loc de căpșuni, afine, cireșe și caise.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Super buna si combinatia de fructe pe care ai facut-o. O zi minunata sa ai!

      Ștergere
  6. Anonim7/5/23

    Mulțumesc pt reteta, iese perfect cu orice fruct si este delicioasa! Retetele sunt foarte clar explicate! Felicitari pt toata munca depusa!🤗

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Iti multumesc si eu pentru aprecieri, o zi minunata!

      Ștergere