06.05.2019

Prajitura cu blat de nuca si crema de cafea

Am facut aceasta prajitura in urma cu doua zile si a avut un mare succes. Se prepara la fel ca Prajitura Tosca, doar ca vom folosi in plus sau minus cateva ingrediente. Recomand cu drag reteta! 💚

Daca probati reteta mea de Prajitura cu blat de nuca si crema de cafea, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata.

     
    Ingrediente
    Crema:

  • 8 galbenusuri
  • 250 g zahar(10 linguri)
  • 200 g unt gras - 80% grasime)
  • 500 ml lapte
  • 3 linguri faina(75 g)
  • 1 lingura cafea solubila/ness
    Blat:
  • 8 albusuri
  • 200 g zahar(8 linguri)
  • 200 g miez de nuca macinat(8 linguri)
  • 75 g faina(3 linguri)
  • 2 pliculete zahar vanilat
  • un pliculet praf de copt
  • un varf cutit de sare
    Pentru stratul de biscuiti:
  • 17-18 biscuiti petit bure
    Pentu inmuiat biscuitii
    pregatim o cafea solubila din:

  • 200 ml lapte
  • 1 lingurita de zahar
  • 1 lingurita ness
      
   In plus:
  • 250 ml smantana pentru frisca
  • 1 lingura zahar pudra
  • 3-4 patratele de ciocolata

Mod de preparare
Crema:

Punem galbenusurile intr-o craticioara si cu ajutorul telului le amestecam cu zaharul.
Adaugam faina si cafeaua solubila. Amestecam din nou si turnam laptele. Omogenizam si punem cratita pe foc foarte mic. Amestecam continuu pana crema se ingroasa ca o smantana.
Cand este gata, dam deoparte cratita de pe foc si lasam crema sa se raceasca. Mixam untul spuma si adaugam in el (treptat) crema rece.
Blat:
Presaram putina sare peste albusuri si le mixam spuma. Adaugam treptat zaharul si zaharul vanilat si mixam pana obtinem o bezea tare si lucioasa .
Cenem faina si o amestecam cu praful de copt si miezul de nuca. Le adaugam treptat in bezea amestecand usor cu o spatula, de jos in sus.
Turnam aluatul intr-o tava (25x35 cm) tapetata cu hartie de copt. Dam tava la cuptorul preincalzit la foc mediu(180°C) pentru aproximativ 30 de minute sau pana blatul se rumeneste usor. Putem face testul scobitorii: infigem o scobitoare in mijlocul blatului si daca iese curata, fara aluat prins de dea, inseamna ca blatul este copt. Cand este gata, scoatem blatul din tava cu hartie cu tot si il lasam sa se raceasca.
Cand este rece, indepartam hartia, punem blatul pe o tava si  intindem peste el crema de cafea.  Deasupra cremei asezam biscuitii inmuiati in cafeaua solubila.
Peste biscuiti punem frisca batuta impreuna cu zaharul, apoi presaram ciocolata taiata cu cutitul. Dam prajitura pentru cel putin 2 ore la frigider, apoi o putem portiona. DE-LI-CIU!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii,plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca ❤. Puteti sa distibuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti retetele mele de DULCIURI.


















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!

Confidenţialitate si termeni

https://policies.google.com/technologies/partner-sites