... ... ){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-78037107-6'); Prajitura cu gem si aluat razuit- de post - Bunătăți din bucătăria Gicuței

17.03.2019

Prajitura cu gem si aluat razuit- de post

Zilele trecute va spuneam ca in curand o sa aduc si reteta Prajiturii cu gem si aluat razuit in varianta de post. Iata ca am adus-o, recomand cu drag sa o faceti si voi!❤

Daca probati reteta mea de Prajitura cu gem si aluat razuit  sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😊.Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile de FacebookFacebook.😉.


    Ingrediente:
  • 600 g faina
  • un pachet margarina (250 g)
  • 100 g zahar pudra
  • 150 ml bors sau 150 ml apa minerala+ 1 lingura cu otet
  • 1 lingurita bicarbonat de sodiu sau praf de copt
  • 1 lingurita esenta de vanilie
  • un varf cutit de sare
  • 2 borcane mici cu gem de prune(borcan de 370 g) sau orice gem aveti
  • 125 g miez de nuca (o cana)
Mod de preparare:
Cernem faina intr-un castron. Daca folosim praf de copt il punem si pe acesta si il amestecam cu faina. Peste faina radem margarina(la temperatura camerei) sau o taiem cubulete. Adaugam zaharul si sarea, apoi amestecam bine pana se incorporeaza faina in margarina.
Incepem sa framantam adaugand treptat borsul. Punem esenta si bicarbonatul stins intr-o lingurita de otet. Aluatul nu trebuie framantat mult, il vom framanta doar cat sa se adune intr-o bila. Daca mai este nevoie mai putem adauga 1-2 linguri cu faina. Trebuie sa ne iasa un aluat potrivit de tare. Cand este gata, rupem un sfert din aluat, il infasuram in folie alimentara si il punem  in congelator. Tocam nuca cu cutitul si o amestecam cu gemul.
Bucata ramasa de aluat (cea mare) o intindem cu sucitorul direct pe hartie de copt si o transferam cu totul intr-o tava (22 x 32 cm), merge si una putin mai mare. Intindem peste ea gemul amestecat cu nucile. Scoatem bucata de aluat din congelator si o radem deasupra gemului. Dam tava cu prajitura la cuptorul preincalzit la foc mediu (170-180°C) pentru aproximativ 45-50 de minute sau pana prajitura se rumeneste usor deasupra. Cand este gata, lasam prajitura sa se raceasca in tava, apoi o scoatem si o portionam. DE-LI-CIU!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie. Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA.

13 comentarii:

  1. Este foarte buna...abia astept sa o incerc. Nu am mai facut-o de f mult timp

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Atunci trebuie sa o faci cat mai curand :) O zi buna sa ai!

      Ștergere
  2. Pot înlocui margarina cu ulei?

    RăspundețiȘtergere
  3. Pot înlocui margarina cu ulei?

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte bună. Astăzi am preparat-o !🤗

    RăspundețiȘtergere
  5. Este foarte bună în curând o fac fiind și post.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Astept sa imi spui cum ti-a iesit. O zi buna!

      Ștergere
  6. Vreau sa încerc și eu rețetă asta, dar nu folosesc margarina deloc în casa, o sa înlocuiesc margarina cu ulei. La o căutare pe GOOGLE am aflat ca o lingura de ulei are 17gr, asta înseamnă că trebuie să pun 14 linguri sijumatate sau 15 de ulei ca să fie echivalent cu 250g de margarina. Poate informația asta va fi de folos și altcuiva. Mulțumesc pt rețetă. 😊

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, iti multumim si noi pt informatie! <3

      Ștergere
  7. Marta11/3/23

    Prăjitura copilăriei. Chiar pierdusem rețeta lăsată de mama noastră draga. O sa o fac cât de curând posibil. Mulțumim pentru sfaturi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag, ma bucur ca ai gasit reteta. Pup, o zi frumoasa!

      Ștergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!