03.02.2019

Tort cu crema de zahar ars si mere

Un desert usor de facut, delicat, racoritor si delicios. Contine ingrediente la indemana oricui si nu este scump deloc. Recomand cu drag reteta!😏


Daca probati reteta mea de Tort cu crema de zahar ars si mere, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.
    

   Ingrediente
   Caramel: 10 linguri de zahar

  • 4 mere potrivite ca marime(500 g) 
  • putin unt(20 g) 
  • 1 lingura cu zahar 
  • 2 linguri cu apa
  • 1/2 lingurita scortisoara 
   Crema:
  • 800 ml lapte 
  • 6 oua 
  • 7 linguri cu zahar 
  • 4 plicuri zahar vanilat 
   Blat:
  • 3 oua 
  • 3 linguri cu zahar 
  • 2 linguri cu faina 
  • 1 lingura cu cacao 
  • un varf cutit de sare

Mod de preparare:
Caramel:
Caramelizam zaharul intr-o cratita cu fundul gros. Avem grija sa nu il ardem ca va deveni amarui. Trebuie sa capete o culoare aramie. Se poate carameliza si direct in cratita in care urmeaza sa facem crema. Turnam caramelul intr-o cratita mai inalta (am folosit una de 2,5 litri) si o rotim pana tapetam peretii acesteia. Lasam deoparte sa se raceasca/intareasca caramelul.
*
Spalam, curatam merele de coaja si cotoare, apoi le taiem cubulete. Le punem intr-o cratita impreuna cu untul, zaharul si apa. Le calim putin cat sa se inmoaie, apoi adaugam scortisoara si amestecam usor fara sa le zdrobim. Lasam sa se raceasca, apoi le punem in cratita peste caramelul intarit.
Crema:
Spargem ouale in vasul mixerului sau in alt vas si adaugam peste ele zaharul si zaharul vanilat. Le mixam pana compozitia isi dubleaza volumul, apoi punem treptat laptele. Turnam amestecul astfel obtinut in cratita peste mere. Dam cratita la cuptorul preincalzit la foc mediu(180°C) pentru 35-40 minute.
Cu 10 minute inainte de expirarea timpului, pregatim blatul.
Blat:
Separam albusurile de galbenus. Peste albusuri presaram sarea si le mixam pana devin spuma. Adaugam zaharul lingura cu lingura si mixam pana se formeaza o bezea. Punem galbenusurile pe rand mixand bine dupa fiecare. La sfarsit incorporam faina cernuta cu cacao amestecand usor cu o spatula, de jos in sus.
Scoatem cratita cu crema din cuptor si turnam compozitia de blat. Nivelam si dam din nou cratita la cuptor pentru aproximativ 35 de minute sau pana blatul se rumeneste usor si se desprinde de pe peretii cratitei. Cand este gata, lasam tortul sa se raceasca complet(este bine sa stea 2-3 ore in frigider).Cand s-a racit asezam un platou deasupra cratitei si rasturnam tortul pe el. Il dam la frigider cel putin o ora, apoi il putem felia si servi. Bunatate!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii, plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca❤. Puteti sa distribuiti  pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti mai multe retete de TORTURI.



















Aici gasiti reteta TORTULUI CU MERE INTREGI.


12 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Buna! Si eu abia astept sa-mi spui cat de bun a fost :) O zi frumoasa iti doresc si iti multumesc pentru vizita! <3

      Ștergere
  2. Reteta excelenta si usor de pus în practică datorita explicațiilor detaliate. Am incercat-a aseara si a iesit exact ca in pozele dvs. Iar gustul...divin.
    Păcat ca nu pot atașa poza pt exemplificare.
    Multumesc mult. Cu siguranta o sa revin pe saitul asta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur mult pentru reusita. Din pacate, deocamdata, pe blog nu se pot atasa fotografii. Te astept cu ele pe pagina https ://www.facebook.com/bunatatidinbucatariagicutei/. Pup, o zi frumoasa! <3

      Ștergere
  3. Am băgat crema la cuptor pentru 30 35 de minute si tot lichida este . Doar ce a luat fata. Pot pune blatul sau il mai la putin ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Imi pare rau ca am vazut asa traziu mesajul. Sper ca ti-a reusit tortul.

      Ștergere
  4. Am facut aseara... A iesit super! Multumim!

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonim5/5/22

    Am făcut azi rețeta a ieșit bestial,toate rețetele pe care le-am făcut de la dumneavoastră au ieșit minunat va mulțumesc din suflet.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur mult ca v-a placut! Iti multumesc si eu pentru incredere si aprecieri, o zi buna!

      Ștergere
  6. Anonim15/11/23

    Arata minunat . O sa încerc și eu. Felicitari

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos. Este un deliciu...a devenit preferatul nostru. Astept sa imi spui cat de mult v-a placut.

      Ștergere