15.01.2019

Tocanita de ceapa si chiftele

Sambata ne-am delectat cu acest preparat delicios....ne-am lins pe degete!:))) Recomand cu drag sa faceti si voi, cu siguranta o sa va placa!💛


Daca probati reteta mea de Tocanita de ceapa si chiftele, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite!



     Ingrediente
     Pentru chiftele:

  • 800 g carne tocata - am folosit amestec porc/vita 
  • un ou 
  • o ceapa 
  • 5-6 catei de usturoi 
  • 2 linguri cu pesmet 
  • sare 
  • piper 
  • cateva fire de marar si patrunjel 
      Pentru sosul de ceapa:
  • 5-6 cepe mai mari (600-700 g) 
  • 1 ardei gras- am folosit congelat 
  • 400 ml suc de rosii (de casa )
  • 1 lingurita cu zahar 
  • boia 
  • sare 
  • piper 
  • 2 linguri ulei 
  • cateva fire de patrunjel 


Mod de preparare
Chiftele:

Curatam ceapa si usturoiul, apoi punem carnea intr-un bol. Ceapa o dam pe razatoarea mica, iar usturoiul il trecem prin presa speciala sau il zdrobim. Le punem peste carne impreuna cu restul ingredientelor. Amestecam totul foarte bine. Asternem hartie de copt intr-o tava. Cu mainile umezite in apa luam din compozitia de carne si formam chiftele rotunde, potrivit de mari. Mie mi-au iesit 36 de chiftelute, dar am oprit 10 bucati copate pe care le-am consumat ca atare 😊. Dam tava la cuptor ( foc mediu 180 °C) pentru aproximativ 35-40 de minute. Dupa primele 20-25 de minute intoarcem chiftelele pe partea cealalta.
Sosul de ceapa:
Curatam ceapa , o spalam si o taiem in solzisori mai mari. O punem intro cratita incapatoare impreuna cu 2 linguri de ulei si o jumatate de cescuta cu apa. O lasam la inabusit pana se inmoaie, apoi adaugam ardeiul. Amestecam, mai lasam 2-3 minute si punem sucul de rosii si zaharul.
Adaugam chiftelutele copate si o cescuta cu apa. Acoperim cratita partial cu un capac si lasam sa fiaraba cu totul cam 15-20 de minute sau pana sosul scade si se ingroasa putin. Spre sfarsit condimentam cu sare si piper. Patrunjeleul tocat il presaram deasupra mancarii cand luam cratita de pe foc. Bunatate!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😉. Puteti sa distribuiti  pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.









4 comentarii:

  1. Excelenta mancare ! Acum o fac a doua oara la cererea familiei. Multumesc Gicuta !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna dimineata! Ma bucur mult ca este si pe placul familiei tale :) O zi frumoasa!

      Ștergere
    2. Anonim31/10/22

      F bune .....sunt extraordinar de bune.... Mulțumim.va urmărim mereu

      Ștergere
    3. Multumesc pentru incredere!

      Ștergere