28.01.2019

Coaste(scaricica) cu cartofi la cuptor

Sambata am pregatit aceste minunate costite cu cartofi la cuptor. Nici nu am cuvinte sa descriu cat au fost de bune...costite delicioase, fragede si cartofi moi si aromati. Bunatate! 💙

Daca probati reteta mea de Coaste(scaricica) cu cartofi la cuptor, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut.Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binvenite.



     Ingrediente:
  • 1,100 kg coasta(scaricica) proaspata de porc
  • 2 linguri ulei
  • 1 lingura sos de soia
  • 1 lingura mustar clasic(pasta, nu boabe)
  • 1 lingurita ierburi aromatice
  • 1/2 lingurita piper macinat
  • 1/2 lingurita boia dulce 
  • 1 lingurita praf de usturoi
  • 1 lingurita sare
  • 250 ml vin alb(se poate inlocui cu apa)
      _____________________________________
  • 1 kg cartofi
  • busuioc uscat
  • praf de usturoi
  • boia
  • piper
  • sare
  • 1 lingura ulei 



Mod de preparare:

Indepartam pielita si grasimea in exces de pe coastele de porc, apoi le spalam si le stergem cu prosoape de hartie. Eu am avut doua bucati pe care le-am taiat in jumatati. Asezam bucatile de coasta intr-o tava incapatoare. Intr-un castronel punem uleiul, sosul de soia si mustarul. Amestecam, apoi daugam restul condimentelor. Amestecam din nou pana obtinem o pasta omogena.
Cu acest amestec ungem bucatile de scaricica pe ambele parti si pe laterale. Printre bucatile de coaste turnam vinul in tava. Luam o bucata de hartie de copt(sa fie mai mare decat tava), o sifonam in maini si acoperim/sigilam cu ea costitele din tava. Dam tava la cuptor(foc mediu) pentru aproximativ o ora si un sfert, dupa care vom pune cartofii. La jumatatea timpului de gatire intoarcem bucatile de scaricica si pe partea cealalta. Avem grija ca lichidul din tava sa nu scada prea mult, iar daca mai este nevoie mai adaugam putin vin sau apa. Nu exageram cu lichidul, trebuie pus dor cat sa acopere bine fundul tavii.
Curatam si spalam cartofii, apoi ii taiem in cuburi potrivit de mari. Ii tinem intr-un castron cu apa rece pentru 15-20 de minute, apoi ii lasam la scurs intr-o strecuratoare. Cand sunt scursi, adaugam peste ei uleiul si condimentele(punem din fiecare condiment cat luam in trei degete) si amestecam bine.
Scoatem tava din cuptor si indepartam hartia....o sa vedeti ce bine mirose😉. Ridicam bucatile de coaste si punem catofii pe fundul tavii. Cartofii trebuie sa fie intr-un singur strat ca sa se gateasca bine. Asezam coastele deasupra cartofilor si acoperim din nou cu hartia de copt. Ii vom mai lasa in cuptor pentru aproximativ o ora sau pana cartofii si coastele sunt bine patrunse. Nu uitam sa verificam din cand in cand lichidul din tava si sa mai completam cu cate putina apa.  Cu 10 minute inainte sa fie gata indepartam hartia si ungem coastele cu putin ketchup sau suc de rosii.

Sunt un deliciu...rasfat total in bucatarie! 
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😘. Puteti sa distribuiti  pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.












Aici gasiti reteta pentru CIORBA CU AFUMATURA SI TAITEI DE CASA.

8 comentarii:

  1. Am incercat-o aseara, a iesit bestiala! Parerile unanime: cea mai buna coasta cu cartofi mancata pana acum la orice restaurant!

    RăspundețiȘtergere
  2. Curcubeu in cerul gurii! DEMENTIALE...n am pregatit pana acum asa delicatese! Saru'mana pentru masa!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Azi vreau sa fac si eu reteta. Va anunt cum a iesit.

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim5/11/23

    Am urmat reteta pas cu pas.
    Final super! Aspect, gust, arome. Cele mai bune coaste cu cartofi mancate vreodata!!!
    Multumim pentru reteta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag, ma bucur mult ca v-au placut. O zi frumoasa!

      Ștergere