14.12.2018

Tocanita cu praz si pui

Tocanita cu praz si pui este un preparat clasic si  delicios. Se prepara mai mult pe timpul iernii cand se gaseste praz bun si fraged. Carnea de pui se poate inlocui cu cea de porc si va iesi o tocanita la fel de gustoasa. Haideti sa cititi reteta mai jos!💜



Daca probati reteta mea de Tocanita de praz si pui, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.
     

     Ingrediente:
  • am avut un puisor de curte, puteti folosi 800 g carne de pui(pulpe, aripi…ce va place) 
  • cateva fire de praz (cam 1kg cantarit inainte de curatare) 
  • o ceapa mare 
  • un ardei gras(am folosit o mana de ardei congelat) 
  • o cana cu suc de rosii sau 2 linguri pasta de rosii/bulion diluate intr-o cescuta cu apa calda 
  • 3-4 linguri ulei 
  • sare 
  • piper macinat
  • boia dulce(optional) 
  • cateva fire de patrunjel verde 


Mod de preparare:
Portionam carnea de pui, o spalam bine si o tamponam cu prosoape absorbante de hartie. Incingem uleiul intr-o cratita , adaugam bucatile de pui si le lasam la rumenit.
Intre timp curatam si spalam prazul si ceapa. Daca folositi ardei proaspat procedati la fel. Taiem ceapa si  ardeiul in cubulete. Indepartam pe cat posibil partea verde a prazului si il taiem in rondele.
Cand bucatile de carne sunt rumene pe toate partile le scoatem si in acelasi ulei punem ceapa. Daca vi se pare ca este prea mult ulei  mai puteti scoate din el inainte de a pune ceapa. Cand ceapa devine sticloasa adaugam ardeiul. Daca folosit ardei congelat il puneti asa cum este, fara sa il dezghetati. Adaugam si rondelele de praz si amestecam. Lasam legumele la calit 3-4 minute, apoi punem din nou bucatile de pui in cratita. Turnam aproximativ 300 ml apa /supa. Apa/supa trebuie sa cuprinda carnea si legumele din cratita. Daca mai este nevoie mai putem completa pe parcurs cu cate putina apa/supa fierbinte. Acoperim cratita partial cu capac si lasam sa fiarba la foc potrivit pana carnita si legumele sunt bine patrunse. Condimentam cu boia, sare si piper, adaugam sucul de rosii si mai lasam mancarea pe foc aproximativ 10 minute. La sfarsit presaram patrunjel verde tocat. DE-LI-CIU! Servim tocanita fierbinte cu paine proaspata si muraturi.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti mai multe retete cu MANCARURI CARNE/PESTE.










6 comentarii:

  1. Teodora23/11/21

    Foarte gustoasa! Multumim!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu darag, iti multumesc si eu pentru vizita si comentariu, o noapte linistita!

      Ștergere
  2. Arata apetisant o sa o fac chiar azi

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim12/1/23

    Felicitări și mulțumiri!
    E atât de gustoasă!
    PS. eu am folosit ulei de măsline

    RăspundețiȘtergere