02.10.2018

Carne frageda de ied/miel cu sos la cuptor

Gatita la cuptor, la foc mic, este deosebit de gustoasa si carnea este frageda si suculenta. Sos delicios, numai bun ca sa intingi cu painica in el 😊 



Daca probati reteta mea de Carne frageda de ied/miel cu sos la cuptor, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut.


  
    Ingrediente:
  • 3 kg carne de ied sau miel cu os, portionata in bucati mai mari 
  • 750 ml vin alb demisec 
  • cimbru(2 lingurite) 
  • piper macinat(o lingurita) 
  • sare(2 lingurite) 
  • 2 linguri ulei de masline sau vegetal 
  • 4-5 catei mari de usturoi 
  • 2 linguri pasta de rosii si ardei
  • 1 lingura mustar 




Mod de preparare:
Degresam partial carnea (doar daca este nevoie), o spalam si o lasam la scurs. Punem vinul intr-un bol si adaugam sare, cimbru, piper si uleiul de masline. Amestecam bine.
Asezam bucatile de carne intr-o tava si turnam peste ele amestecul de vin si condimente. Adaugam si usturoiul curatat si feliat. Acoperim tava cu folie alimentara si o dam la frigider pentru cel putin 12 ore. Eu am lasat-o 20 de ore…am pregatit-o de seara si am gatit-o a doua zi dupa-amiaza. La jumatatea timpului de stat in frigider intoarcem bucatile de carne si pe cealalta parte.
A doua zi scoatem tava cu carnea din frigider si o lasam sa ajunga la temperatura bucatariei(cam 30 de minute). 
Aprindem cuptorul la foc mediu(180°C), acoperim tava cu folie de aluminiu si o dam la cuptor. O vom ltine in cuptor cam doua ore si jumatate sau pana carnea se desprinde usor dupa os.  Dupa 20-25 minute reducem focul la  mic spre mediu. Din cand in cand stropim bucatile de carne cu lichidul din tava si verificam ca acesta sa nu scada prea mult. Daca este nevoie mai adaugam vin sau apa. Daca in tava se aduna prea multa grasime o putem indeparta. Cu o jumatate de ora inainte ca friptura sa fie gata luam folia de pe tava si adaugam pasta de rosii si ardei si mustarul. Se poate folosi pasta simpla/bulion de rosii. Lasam in continuare carnita la cuptor sa se rumeneasca frumos si pe parcurs o mai ungem de 1-2 ori cu sosul din tava. Cand este gata, scoatem tava cu friptura din cuptor, o lasam 10 minute la “odihnit”, apoi o putem servi…ce aroma si ce fragezime!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti si alte retete cu MANCARURI CARNE/PESTE.









Un comentariu:

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!