23.07.2018

Prajitura cu prune si bezea

Minunata prajitura am facut!! (ma laud singura 😊))….este apetisanta si delicioasa. Se prepara rapid, contine ingrediente ieftine si la indemana oricui. Puteti inlocui prunele cu fructe de sezon. Recomand cu drag reteta!


Daca va place reteta mea de Prajitura cu prune si bezea, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult va placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


    Ingrediente:
    Blat:

  • 5 galbenusuri
  • 300 g faina(12 linguri)
  • 175 g zahar(7 linguri)
  • 150 g iaurt
  • 100 ml ulei
  • o lingurita vanilie
  • un pliculet praf de copt(10 g)
  • un varf cutit de sare
    Bezea:
  • 5 albusuri
  • 150 g zahar(6 linguri)
  • 2 pliculete zahar vanilat
  • un varf cutit de sare
    Umplutura:
  • 800-1000 g prune sau alte fructe(caise, visine, mure, capsuni sau bucati de mere calite)



Mod de preparare:

Aprindem cuptorul la foc mediu(180°C). Spalam prunele, le stergem si le rupem in jumatati indepartand samburii.
Asternem hartie de copt intr-o tava(25x35 cm). Masuram/cantarim toate ingredientele si cernem faina impreuna cu praful de copt.
Blat:
Spargem ouale separand albusurile de galbenusuri.
In bolul mixerului sau in alt bol mixam galbenusurile cu sarea, apoi adaugam zaharul in 2-3 reprize. Mixam bine pana zaharul se dizolva, apoi adaugam uleiul in fir subtire in timp ce mixam. Punem si iaurtul treptat, apoi aromatizam cu vanilie. Daca doriti puteti adauga coaja de lamaie sau aromele care va plac. Lasam mixerul deoparte si cu ajutorul unei spatule de bucatarie incorporam faina cernuta si amestecata cu praful de copt. Va rezulta o compozitie putin mai groasa ca cea de pandispan. Intindem aluatul in tava si asezam peste el jumatatile de pruna. Eu le-am aseza cu coaja in jos, dar se pot aseza cum va este mai usor...nu are importanta...  Dam tava la cuptor pentru aproximativ 30 de minute, iar dupa acest timp vom pune bezeaua.
Bezea:
Dupa 15-20 de minute ne apucam sa facem bezeaua. Punem sarea peste albusuri si le mixam spuma. Adaugam zaharul si zaharul vanilat in 2-3 reprize si mixam bine pana se dizolva complet. Trebuie sa ne iasa o bezea tare si lucioasa.
*Dupa ce blatul a stat 30 de minute in cuptor il scoatem(cu tava cu tot 😊 ) si intindem bezeaua desupra prunelor. Trasam linii cu o racleta zimtata de bucatarie sau cu furculita. Putem sa facem diferite modele sau sa o lasam simpla.
Reintroducem tava in cuptor pentru aproximativ 15 minute sau pana bezeaua se rumeneste usor  deasupra.
Cand este gata, lasam prajitura sa se raceasca in tava, apoi o scoatem cu hartie cu tot si o punem pe o tava/platou. Tragem hartia usor de sub ea, indepartam marginile prajiturii si o portionam dupa preferinta. Este bunatate de bunatate!…va las sa va convingeti.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😉. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.












Si in varianta cu mure...am taiat-o cand inca era calduta.
Aici, alaturi de prajitura Rudy.

22 de comentarii:

  1. Am făcut prăjitura cu bezea și am înlocuit prunele cu vișine din congelator.A ieșit bună,doar că bezeua trebuia lăsată mai mult la cuptor dar mi-a fost teamă să nu se ardă.Mulțumesc pentru rețetă și am să mai încerc și altele.

    RăspundețiȘtergere
  2. O prăjitură delicioasa

    RăspundețiȘtergere
  3. Am făcut astăzi, de-abia aștept sa ne înfruptat din ea (e prima data când fac)

    RăspundețiȘtergere
  4. Bună, o prăjitură foarte bună. Am pregătit-o sâmbătă din o porție și jumătate, suntem mari mâncăcioși de dulciuri, iar azi, pentru că ne-a plăcut mult, am pregătit încă două prăjituri, una dintr-o porție și jumătate si una dublă in tava mare de aragaz, trimit pachet la prieteni.
    Mulțumesc mult pentru rețetă ����

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, ma bucur ca v-a placut. Iti multumesc si eu pentru vizita si comentariu, o zi frumoasa sa aveti!

      Ștergere
  5. Arata super, abia astept s_o pot face.Imi place sa incerc retete noi. O zi buna va doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc! O zi frumoasa sa aveti si voi!

      Ștergere
  6. Si eu cred ca o sa fac

    RăspundețiȘtergere
  7. Anonim19/9/22

    Multumesc pt reteta,pare f buna si usor de facut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag. Da, se face usor si prajitura este delicioasa.

      Ștergere
  8. Anonim31/7/23

    Am făcut și eu rețetă, doar ca aluatul a ieșit destul de gros și am pus puțin lapte ca să il pot întinde .Foarte bună!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Probabil a iesit mai gros din cauza fainii...ma bucur mult ca v-a placut.

      Ștergere
  9. Anonim12/8/23

    Am sa incerc chiar miine sa o fac,dupa cum arata cred ca e foarte buna.Multa sanatate.

    RăspundețiȘtergere
  10. Anonim19/9/23

    Buna seara
    Delicioasa prajitura si usor de facut!😘🤗

    RăspundețiȘtergere
  11. Anonim11/10/23

    Bună ziua! O rețetă ușoară, sper să fie delicioasă! Acum e în cuptor,varianta cu vișine! 😘

    RăspundețiȘtergere