10.06.2018

Crema de zahar ars

Crema de zahar ars este racoritoare si aromata. A fost si va ramane unul dintre deserturile preferate din copilarie.😍😍😍😍


Daca probati reteta mea de Crema de zahar ars, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


    Ingrediente
    Pentru caramel:

  • 200 g zahar(8 linguri) 
    Pentru crema:
  • 8 oua
  • 1 litru de lapte
  • 200 g zahar(8 linguri)
  • semintele de la o pastaie vanilie(2-3 pliculete de zahar vanilat sau esenta de vanilie)
  • un varf cutit de sare







Mod de preparare:
Caramelizam 200 de grame de zahar intr-o cratita cu fundul gros. Avem grija sa nu il ardem ca va deveni amarui.... vom tine cratita pe foc pana caramelul obtinut capata o culoare aramie. Se poate carameliza si direct in cratita in care urmeaza sa facem crema. Turnam caramelul intr-o cratita mai inalta (am folosit una de 2,5 litri)si o rotim pana tapetam peretii acesteia. Lasam deoparte sa se raceasca si intareasca caramelul.
Aprindem cuptorul la foc mediu(170-180°C).
Spargem ouale in vasul mixerului(bol), adaugam zaharul, sarea si vanilia. Le mixam pana zaharul se dizolva, apoi adaugam treptat laptele. Turnam amestecul astfel obtinut in cratita tapetata cu caramelul. Asezam cratita intr-o tava mai inalta. Turanam apa in tava pana o umplem aproape pe jumatate. Dam tava cu cratita la cuptor pentru aproximativ 50 de minute sau pana crema se rumeneste frumos deasupra si incepe sa se desprinda de marginile cratitei. In timpul coacerii mai adaugam in tava(de 3-4 ori) cate putina apa rece avand grija ca aceasta sa nu clocoteasca. Cand este gata, scoatem cratita din tava cu apa si o lasam la racit. Cand ajunge la temperatura camerei o punem in frigider sa stea peste noapte. A doua zi asezam o farfurie/platou( putin adanca/adanc) deasupra cratitei si rasturnam crema. O portionam in momentul servirii. O servim rece, de la frigider. Deliciu!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💙 Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti mai multe retete cu DULCIURI.










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu