09.05.2018

Papanasi fierti

Papanasii fierti sunt deliciosi si se fac foarte usor. Se pot servi cu smantana, dulceata sau simpli. Recomand cu drag sa incercati si voi reteta!❤  


Daca probati reteta mea de Papansi fierti, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


    Ingrediente:
  • 500 g branza de vaci(am folosit Pilos de la Lidl) 
  • 2 oua 
  • 5 linguri faina 
  • 4 linguri gris 
  • 4 linguri zahar 
  • o lingurita esenta de vanilie 
  • o lingurita coaja de lamaie 
  • un varf cutit de sare 
    Pentru crusta:
  • 10 linguri pesmet 
  • 3 linguri zahar 
  • 50 g unt 
    Pentru servit:

Mod de preparare:
Punem intr-un castron branza de vaci bine scursa, sarea, coaja de lamaie, esenta, pesmetul, faina, zaharul si ouale. Nu conteaza ordinea in care le punem. Amestecam bine toate ingredientele. Ne va iesi un aluat omogen si putin lipicios. Daca este prea moale mai putem adauga 1-2 linguri cu faina, depinde foarte mult de branza cat de umeda sau uscata este. Lasam aluatul la “odihnit” un sfert de ora, apoi punem la fiert o oala mai mare(de 4-5 litri) cu apa si o lingurita cu sare.
Cu mainile infainate rupem din aluat mici bucati si formam bile de marimea unei nuci. Le asezam pe un platou infainat.
Punem papanasii astfel formati in apa clocotita si ii fierbem la foc potrivit(acoperim oala cu capac) aproximativ 15 minute sau pana se ridica deasupra apei. Avem grija sa nu se lipeasca de fundul oalei. Daca totusi se lipesc, ii desprindem usor cu o lingura de lemn sau o spatula de bucatarie.
Cat timp fierb papanasii pregatim crusta:
Punem untul intr-o tigaie pe foc potrivit si cand se topeste adaugam pesmetul. Amestecam continuu pana pesmetul se rumeneste putin. Dam deoparte si adaugam zaharul. Tavalim papanasii fierbinti(scursi de apa) prin aceasta crusta. Ii servim calzi cu dulceata si /sau smantana. Ce buni sunt! :) 
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!