24.04.2018

Prajitura Krantz

Prajitura Krantz este o prajitura cu foi de bezea, crema de vanilie si krant din zahar si nuca. Este un desert absolut delicios si pe gustul tuturor. La noi, pe nicio masa de sarbatoare nu lipseste acest desert💛.

Daca probati  reteta mea de Prajitura Krantz  sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😊.Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile de FacebookFacebook.😉.


    Ingrediente
    Pentru foi:

  • 10 albusuri 
  • 175 g zahar(7 linguri) 
  • 300 g nuca macinata fin(12 linguri) 
  • 100 g faina(4 linguri) 
  • un pliculet zahar vanilat Bourbon 
  • un varf cutit de sare 
    Pentru crema:
  • 10 galbenusuri 
  • 300 g unt gras(82% grasime) 
  • 150 g zahar(6 linguri) 
  • o lingurita extract de vanilie 
    Pentru krantz:
  • 100 g miez de nuca 
  • 100 g zahar(4 linguri) 



Mod de preparare
Foi:

Prima data aprindem cuptorul la foc mediu(180°C). Punem sarea peste cele 10 albusuri, apoi le mixam pana devin spuma. Adaugam zaharul in 3-4 reprize si mixam bine de fiecare data ca sa se dizolve complet. Punem si zaharul vanilat si mixam din nou pana se dizolva si acesta. Trebuie sa obtinem o bezea tare si lucioasa. Cu ajutorul unei spatule incorporam treptat nuca macinata, iar la sfarsit punem faina cernuta. Impartim compozitia in trei parti egale(eu am cantarit-o). Punem prima parte intr-o tava(25x35cm) tapetata cu hartie de copt. Nivelam aluatul si dam tava la cuptor pentru aproximativ 20 de minute sau pana foaia se rumeneste usor. Cand este gata, scoatem foaia dint tava cu hartie cu tot. La fel procedam si cu celelalte doua parti de aluat. Lasam foile sa se raceasca pe hartia pe care le-am copt fara sa le suprapunem.
Crema:
Mixam galbenusurile cu zaharul, apoi le punem sa fiarba pe baie de aburi(bain marie). Amestecam continuu pana compozitia se ingroasa putin. Avem grija ca fundul vasului in care avem galbenusurile sa nu atinga apa din celalat vas si sa nu clocoteasca. Nu trebuie fiert prea mult pentru ca se coaguleaza galbenusurile, cam 5-6 minute sunt suficiente. Cand este gata o dam deoparte, adaugam vanilia si o lasam la racit. Mixam untul moale, apoi incorporam treptat crema de galbenusuri bine racita.
Krantz:
Punem zaharul intr-o craticioara pe foc potrivit....nu amestecam cu lingura in el, doar miscam cratita. Cand se topeste si devine auriu punem miezul de nuca. Amestecam ca sa cuprinda caramelul tot miezul de nuca, apoi luam vasul de pe foc. Turnam nucile fierbinti pe hartie de copt (sau un tocator stropit cu apa) si cand se racesc le sfaramam.
Asamblare prajitura:
Impartim crema in trei parti egale. Pe un platou asezam prima foaie pe care o dezlipim usor de pe hartie. Ca sa ne fie mai usor, asezam foaia(blatul) cu fata in jos (vezi foto) si tragem usor hartia. Intindem o parte din crema si nivelam. La fel procedam si cu celelalte foi si crema. Ultimul strat trebuie sa fie de crema. Presaram krantul deasupra prajiturii(peste ultimul strat de crema). Inainte de a portiona si servi prajitura o dam la rece pentru cel putin 2 ore. DE-LI-CIU! 
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie. Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA.

6 comentarii:

  1. Anonim5/8/21

    Am facut si aceasta prajitura de pe blogul tau!! Este delicioasa!! Si iti iese, oricat de nepriceput ai fi intr-ale bucataritului!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonim3/4/24

    Prajitura este delicioasa . Multumesc 😘 😘 😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, va multumesc si eu pentru aprecieri!😘

      Ștergere