13.03.2018

Orez cu prune uscate

Orez cu prune uscate si amintiri din copilarie.... Nu stiu daca in zona voastra se face, dar va recomand sa incercati😊. 


Daca probati reteta mea de Orez cu prune uscate  sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😊.Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile de FacebookFacebook.😉.

    Ingrediente:
  • 500 g prune uscate
  • o cana cu orez (cana de 250 ml)
  • 200 g zahar
  • un varf cutit de sare
Mod de preparare:
Spalam prunele si le indepartam coditele. Le punem intr-un vas cu apa calduta si le lasam sa stea la hidratat cel putin o jumatate de ora. Dupa acest timp rasturnam prunele intr-o strecuratoare si le trecem sub  jet de apa rece. Le punem la fiert cu 1 litru de apa. Le fierbem aproximativ 10 minute(din momentul in care apa da in clocot) sau pana prunele se ridica deasupra.
Intr-o cratita punem zaharul la caramelizat. Il lasam pana capata o culoare aurie....aveti grija sa nu il ardeti ca va deveni amarui. Turnam o cana cu apa (atentie la aburi!). Lasam sa fiarba pana se topeste tot caramelul, apoi adaugam orezul spalat si scurs. Cand incepe sa fiarba punem sare si turnam trei cani(cana cu capacitatea de 250 ml) din zeama in care au fiert prunele.
Punem si prunele in cratita, apoi o dam la cuptor pentru aproximativ 20-25 de minute. Incercam sa nu mai amestecam in ea sau daca este nevoie, doar trecem usor cu o lingura din lemn prin orez. Eu am uitat cratita in cuptor mai mult timp 😊)), dar a fost bun si asa. Servim orezul cu prune uscate, cald sau rece. Este o bunatate💛!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti TOATE RETETELE MELE DE LA A LA Z

12 comentarii:

  1. Iti multumesc!!!Caut reteta asta de ani de zile.

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonim16/11/22

    O rețetă minunată,mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim17/11/22

    ✌️✌️✌️✌️👏👏👏👏🙏🏻🙏🏻🙏🏻🍾🍾🥂🥂🥂🥂🥂😘😘😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonim20/3/24

      Rețete foarte bune ,spor la bucătărie sa avem și noi de unde sa ne inspiram toate cele bune .

      Ștergere
  4. Multumesc pentru reteta ,chiar ma gandeam s o caut acum in post ,mama mea ne facea cand eram mici ,dar am uitat procedeul .A sosit reteta la fix pe pagina de facebook ,multumesc frumos !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Cornelia. Ma bucur mult ca ai gasit reteta, o zi frumoasa!

      Ștergere
  5. Anonim28/3/24

    Fiind diabetică,trebuie să evit zahărul.Se poate găti orez cu prune fără cana de zahăr,de la început?

    RăspundețiȘtergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!