25.02.2018

Ciorba de praz acrita cu zeama de varza

Ciorba de praz acrita cu zeama de varza este una delicioasa si sanatoasa, este o ciorba de sezon. Nu facusem de mult o asemenea ciorbita si am zis ca acum este momentul. O recomand cu incredere!💛

Daca probati reteta mea de Ciorba de praz, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.
     
      Ingrediente:
  • 3 fire de praz(aproximativ 400 g) 
  • 3 cartofi 
  • o ceapa 
  • un morcov 
  • o radacina mica de pastarnac 
  • o felie mica de telina 
  • 3 linguri rosii cubulete pentru ciorba   se pot folosi rosii din conserva sau zarzavat pentru ciorbe. 
  • 2 linguri orez 
  • sare 
  • 2-3 linguri ulei 
  • zeama de varza dupa gust 
  • cateva frunze de leustean(am folosit congelat) 

Mod de preparare:
Curatam si spalam legumele, apoi le taiem dupa preferinta...in bucati mai mari sau mai mici.
Eu am tocat cubulete ceapa, telina, pastarnacul si ardeiul. Morcovul l-am taiat in rondele, iar cartofii in cuburi potrivite ca marime. Prazul fiind mai subtire l-am taiat in rondele de cca 3-4 cm lungime dupa ce am indepartat primul strat de frunze.
Punem uleiul la incins intr-o oala si adaugam toate legumele. Le calim aproximativ 5 minute, apoi stingem totul cu aproximativ 1, 5 litri apa. Apa trebuie sa treaca peste legume cam cu trei degete. Acoperim oala cu capac si lasam sa fiarba la foc mic. Cand legume au inceput sa se patrunda adaugam orezul spalat. In momentul in care cartofii si legumele sunt bine patrunse punem rosiile cubulete, iar dupa cateva clocote turnam zeama de varza(dupa gust). Gustam si adaugam sare. Cand ciorba este gata, oprim focul de sub oala si adaugam leusteanul. Este delicioasa aceasta ciorba de praz si se poate servi si calda si rece. Aaa...sa nu uitam de ardeii iuti 😊
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doa retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti si alte retete cu SUPE/CIORBE.






11 comentarii:

  1. Pur și simplu delicioasa,mereu ma inspir din rețetele dumneavoastră, și toate au ieșit super!!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna dimineata! Ma bucur ca retetele mele iti sunt de ajutor...o zi frumoasa sa ai!

      Ștergere
    2. E mai gustoasa cu legumele calite!

      Ștergere
    3. Asa este...o zi frumoasa!

      Ștergere
  2. Acum am mancat prima portie, nu am cuvinte! E de belea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Cristi! Sa va fie de bine, ma bucur ca v-a placut.

      Ștergere
  3. salut, la print nu se descarca bine reteta, e acoperita de reclame :(.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Incerc sa rezolv...acum am vazut si eu. Multam pentru atentionare!

      Ștergere
  4. Anonim12/1/23

    Este tarea bună am făcut-o și eu astăzi

    RăspundețiȘtergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!