18.08.2017

Prajitura Albinita

Prajitura Albinita/Dulcineea sau Foi cu miere este un desert delicios care contine  foi fragede cu miere si unt. Foile sunt umplute cu o crema aromata din lapte, unt si gris, plus un strat de gem acrisor. Este una dintre cele mai bune prajituri ale copilariei💜.

Daca probati reteta mea de Prajitura Albinita, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata.

    Ingrediente
    Foi:

  • 850 g faina
  • 2 oua
  • 100 g unt
  • 200 g zahar
  • 200 g miere de albine
  • aproximativ 100 ml lapte
  • 2 lingurite rase cu bicarbonat de sodiu
  • un varf cutit de sare 
    Crema:
  • 600 ml lapte
  • 6 linguri cu varf de gris
  • 250 g zahar
  • 250 g unt 82% grasime
  • 2 pliculete zahar vanilat
  • 1 lingura esenta de vanilie
  • 2 linguri zeama de lamaie
  • un varf cutit de sare 
    In plus:
  • un borcanel gem de caise(cca 300 g)
  • 2-3 linguri zahar pudra cu gust de vanilie




Mod de preparare
Foi: 
Punem intr-o craticioara pe foc mic, untul, mierea, zaharul si sarea. Amestecam pana se dizolva zaharul complet, dam deoparte si lasam la racit.
Cernem faina intr-un castron si facem o adancitura in mijlocul ei. Adaugam ouale batute cu furculita, bicarbonatul stins in putin otet, apoi punem amestecul racit de miere si zahar. Amestecam toate ingredientele si framantam adaugand treptat lapte pana obtinem un aluat neted si usor de intins. In functie de umiditatea fainii s-ar putea sa reducem sau sa marim cantitatea de lapte.
Impartim aluatul in patru parti egale. Vom intinde patru foi pe care le coacem pe dosul tavii mari de aragaz. Eu am intins aluatul direct pe hartie de copt, l-am intepat din loc in loc cu furculita si i-am decupat marginile. L-am transferat cu totul pe fundul tavii. Am copt fiecare foaie 7-8 minute la foc potrivit in cuptorul preincalzit la foc mediu.
Crema: 
Punem laptele la fiert cu zaharul si sarea. Cand da in clocot incepem sa adaugam treptat grisul amestecand continuu cu telul ca sa nu faca cocoloase. Il lasa sa fiarba pana se ingroasa, apoi il dam deoparte si adaugam esenta, zaharul vanilat si zeama de lamaie. Cand se raceste il incorporam treptat in untul mixat spuma.
Asamblare:
Asezam prima foaie pe o tava(platou) si intindem peste ea jumatate din crema. Acoperim crema cu a doua foaie, apasam usor cu palmele si intindem peste ea gemul. Urmeaza a treia foaie, apoi restul de crema si acoperim cu a patra foaie. Invelim parajitura cu  folie alimentara si punem o greutate ( am pus un tocator) peste ea ca sa stea presata. O lasam la loc racoros peste noapte ca sa se fragezeasca foile.
A doua zi indreptam marginile prajiturii cu un cutit si o taiem in dreptunghiuri pe care le pudram cu zahar pudra. Este un deliciu😋!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca ❤. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti si alte retete cu DULCIURI.











Aici gasiti reteta PRAJITURII GRETA GARBO.

Un comentariu:

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!

COPYRIGHT Bunătăți din bucătăria Gicuței ©2016- 2024. Toate articolele și imaginile de pe acest blog aparțin autorului Bunătăți din bucătăria Gicuței. Orice multiplicare, copiere sau publicare a acestora fără acordul scris al autorului, se vor pedepsi conform legii in vigoare (Legea 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe.).