02.07.2017

Prajitura greceasca cu iaurt

Placinta greceasca cu foi rupte, cu iaurt, stafide si lamaie. Un desert rapid si bun, cu reusita garantata. Va recomand cu drag sa incercati aceasta reteta...este un deliciu!

Daca probati reteta mea de Prajitura greceasca cu iaurt sau orice reteta de pe blogva astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata💜.

    Ingrediente:
  • 1 pachet foi de placinta (400 g)
  • 300 g iaurt gras
  • 4 oua
  • 10 linguri zahar
  • 150 ml ulei
  • 50 g stafide(optional)
  • 1 plic praf de copt
  • 1 plic zahar vanilat
  • un varf cutit de sare
   Sirop:
  • 6 linguri zahar
  • 250 ml apa
  • 2 lingurite coaja de lamaie
  • 2 linguri zeama de lamaie

Mod de preparare:
Rupem foile de placinta (pastram una pe care o vom asterne pe fundul tavii) in bucati potrivite.
Mixam ouale cu un praf de sare, apoi incorporam treptat zaharul si zaharul vanilat. Turnam uleiul in fir subtire, adaugam iaurtul si praful de copt stins in zeama de lamaie.
Punem foile rupte in aceasta compozitie si amestecam bine cu furculita.
Tapetam o tava(24x24cm) cu hartie de copt. Ungem hartia cu ulei si asternem foaia de placinta pastrata ridicand-o si pe margini.Turnam compozitia, punem stafidele si dam tava la cuptorul preincalzit la foc mediu( 180°C ) pentru 40-45 de minute sau pana prajitura se rumeneste frumos deasupra.
Cat timp prajitura sta in cuptor pregatim siropul: punem zaharul la caramelizat intr-o craticioara pe foc mic. Avem grija sa nu il ardem ca va deveni amar. Cand se caramelizeaza adaugam apa(atentie la aburi!), amestecam si lasam sa se topeasca complet caramelul. Cand este gata, dam cratita deoparte si adaugam coaja si zeama de lamaie.
Scoatem prajitura coapta din cuptor si turnam siropul pe toata suprafata ei. Cand se racoreste o rasturnam pe o tava. Portionam prajitura cand este rece si o servim cu mare pofta, ca-i tare buna.. Cam asta-i tot...simplu de facut, nu-i asa?😊
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie. Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA.









Aici gasiti reteta pentru PRAJITURA TURNATA CU BRANZA SI STAFIDE.


Aici gasiti reteta pentru PLACINTA CU IAURT.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!