30.07.2017

Ciulama de pui

Astazi am facut o ciulama clasica si gustoasa... ciulamaua pe care o mancam cu mare pofta in copilarie💓  Reteta detaliata mai jos.

Daca probati reteta mea de Ciulama de pui, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.

    Ingrediente:
  • 2 pulpe mari de pui(am avut de curte)
  • o ceapa
  • un morcov
  • un ardei gras
  • 2 linguri  faina
  • 3-4 linguri ulei
  • sare 
  • piper alb
  • cateva fire de patrunjel.





Mod de preparare:
Parlim, curatam si spalam pulpele de pui, apoi le portionam.
Curatam si spalam ceapa, morcovul si ardeiul.
Punem carnea si legumele intregi la fiert intr-o oala cu aproximativ doi litri de apa si putina sare. Lasam sa  fiarba la foc potrivit si inlaturam spuma care se formeaza ori de cate ori este nevoie.
Cand este carnea fiarta o scoatem din oala si cand se racoreste o alegem de pe oase.Indepartam ceapa, morcovul si ardeiul. Strecuram supa rezultata si o lasam deoparte.
Punem intr-o cratita/tigaie uleiul la incins. Cand acesta se incinge adaugam faina si amestecam rapid avand grija sa nu se arda. Focul de sub cratita trebuie sa fie mic. 
Turnam supa treptat in timp ce amestecam continuu cu un tel in forma de para( sau lingura) ca sa nu faca cocoloase. Cand sosul ajunge la consistenta unei smantani mai subtiri adaugam carnea si condimentam cu sare si piper macinat. Mai lasam sa fiarba aproximativ 5 minute, inchidem focul de sub cratita si adaugam patrunjel verde tocat. Facem si-o mamaliguta si mancam ciulamaua cu mare pofta. Cam asta-i tot...simplu si bun!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 💚. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti si alte retete cu MANCARURI CARNE/PESTE.








Aici gasiti reteta TOCANITEI CU CEAPA SI PUI.
Aici gasiti reteta preparatului "TACI SI INGHITE".

12 comentarii:

  1. Adevarata ciulama!! Multumim Gicuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag, Maria! Iti multumesc si eu pentru vizita....te mai astept, pup!

      Ștergere
    2. Anonim12/9/22

      Minunată

      Ștergere
  2. Anonim12/9/22

    Draga Gicuța mulțumim frumps pentru rețeteledelicioase care ni le postezi o zi frumoasă

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag, iti multumesc si eu pentru aprecieri. O zi minunata!

      Ștergere
  3. Anonim12/9/22

    Mulțumim frumos pentru rețetele delicioase,sănătate multă !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag! Sanatate multa va doresc si eu, Doamne ajuta!

      Ștergere
  4. Anonim13/9/22

    Voi încerca curând rețeta! Mulțumim că împărtășiți cu noi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag. Astept sa imi spui ccat de mult v-au placut. O zi frumoasa si toate cele bune!

      Ștergere
  5. Anonim26/1/24

    Mulțumesc frumos pentru inspirație simplu si gustos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag! Iti multumesc si eu pentr aprecieri, o zi frumoasa!

      Ștergere