05.06.2016

Tarta cu capsuni si crema de vanilie

Tarta frageda si delicioasa cu crema de vanilie si capsuni. Se pot folosi orice fructe de sezon. Este minunatata la gust si aspect💚!

Daca probati reteta mea de Tarta cu casuni si crema de vanilie, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut.

    Ingrediente
    Blat:
  • 300 g faina
  • 150 g unt 82% grasime
  • 100 g zahar pudra
  • 1 galbenus
  • 1 lingura smantana fermentata
  • 2 plicuri zahar vanilat
  • un varf cutit de sare
    Crema:
  • 600 ml lapte
  • 100 g unt 82% grasime
  • 4 galbenusuri
  • 6 linguri zahar(sau dupa gust)
  • 3 linguri cu varf de faina
  • 1 fiola esenta de vanilie
  • un praf de sare
    Décor:
  • capsuni
  • 1/2 plic Tort- Gelee rosu

Mod de preparare
Blat:
Cernem faina intr-un bol si adaugam untul rece taiat cubulete (eu dupa ce l-am taiat, l-am lasat 5 minute in congelator).
Amestecam cu varful degetelor pana se incorporeaza faina in unt, apoi adaugam si celelalte ingrediente.
Framantam aluatul foarte putin, apoi il adunam sub forma de bila.
Infasuram bila de aluat in folie alimentara si o punem in frigider pentru cel putin o jumatate de ora.
Dupa acest timp, intindem aluatul pe hartie de copt si il “rasturnam” intr-o forma de tarta(diametrul de 28 cm) unsa cu unt. Intepam aluatul din loc in loc cu furculita si taiem surplusul. Dam tava la cuptorul preincalzit la foc potrivit(180°C) pentru 25-30 de minute sau pana blatul incepe sa se rumeneasca usor pe margini. Cand este copt, il scoatem din tava si il lasam la racit.
Crema:
Mixam 1-2 minute galbenusurile cu sarea si zaharul, apoi adaugam faina si mai mixam cateva secunde. Turnam laptele rece si amestecam cu telul sau cu mixerul la viteza cea mai mica. Compozitia astfel obtinuta o punem intr-o craticioara pe foc foarte mic sau pe baie de aburi si amestecam continuu cu telul pana aceasta se ingroasa. Inchidem focul, lasam putin sa se racoreasca, apoi adaugam untul si esenta de vanilie. Amestecam bine ca sa se topeasca untul. Punem folie alimentara peste crema si o lasam sa se raceasca.

*
Punem crema peste blatul de tarta racit, o nivelam, apoi ornam cu capsuni. Deasupra capsunilor turnam, cu lingura, 1/2 plic de Tort- Gelee rosu, preparat dupa indicatiile de pe ambalaj. Dam tarta la frigider pentru 3-4 ore, de preferat peste noapte. Feliem tarta in momentul servirii. Este delicioasa!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😍. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti si alte retete cu DULCIURI.

















2 comentarii: