14.06.2016

Prajitura desteapta

Cea mai rapida si desteapta prajitura ...se separa singura in straturi. Este vanilata, cremoasa si delicioasa. Recoamnd cu drag reteta!💜

Daca probati reteta mea de Prajitura desteapta, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


   Ingrediente:
  • 9 oua de marime medie 
  • 1 litru lapte 
  • 200 g faina 
  • 200 g unt (82% grasime) 
  • 250 g zahar pudra 
  • 5 pliculete zahar vanilat 
  • un varf cutit de sare 
  • zahar pudra pt. pudrat prajitura 


Mod de preparare:
Topim untul intr-o cratita la foc mic si-l lasam la racit.
Separam ouale si mixam galbenusurile cu zaharul si zaharul vanilat adaugat in 2-3 transe pana acestea se albesc. Adaugam untul topit si racit, apoi incorporam trepta faina cernuta mixand la viteza mica
Punem laptele caldut si mixam din nou pana la omogenizare.
Batem albusurile spuma cu un putina sare si le incorporam usor cu telul in compozitia de galbenusuri.
Turnam amestecul intr-o tava (25x35 cm) tapetata cu hartie de copt.
Dam tava la cuptorul preincalzit la foc mediu(170-180°C) pentru aproximativ 50 de minute sau pana prajitura incepe sa se desprinda de pe marginile tavii si se rumeneste putin deasupra.
Cand prajitura este coapta o lasam sa se raceasca in tava, apoi o dam la frigider pentru cateva ore sau cel mai bine peste noapte. Scoatem prajitura din tava cu hartie cu tot si o punem pe un platou/tava si tragem usor hartia de sub ea. Inainte de servire pudram prajitura cu zahar, apoi o portionam. Bu-na-ta-te!❤
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😍. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti si alte retete cu DULCIURI.





2 comentarii:

  1. Azi am avut pofta de ceva bun! Am citit reteta si m-am hotarat sa o pregatesc si eu! GENIALA! Noua, in familie, ne aduce aminte de crema de zahar ars! Fffff buna! Peste cateva zile o voi incerca si pe cea cu ciocolata! Multumesc pt reteta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna, Ramona! Ma bucur ca ti-a reusit. Te pup, o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!