29.06.2016

Ciorba de burta

Sunt multe retete cu ciorba de burta, dar asta noua ne place cel mai mult. Intotdeauna folosesc burta proaspata pentru ca este mult mai gustoasa.  Daca aveti oala sub presiune o puteti folosi...intr-o ora si jumatate burta este fiarta.👌

 
Daca probati reteta mea de Ciorba de burta, va astept cu drag sa reveniti si sa-mi spuneti cat de buna v-a iesit. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.
   

    Ingrediente (pt.10-12 portii)
  • 3,5 kg burta proaspata de vita 
  • un rasol de vitel 
  • 2 cepe 
  • 2 morcovi 
  • 2 ardei grasi
  • o bucata telina 
  • un pastarnac 
  • o capatana mare de usturoi 
  • 800 ml smantana grasa 
  • 9 galbenusuri 
  • sare 
  • piper 
  • 2 frunze de dafin 
  • otet 

Mod de preparare:
Am spalat si curatat rasolul si burta de vita. Am taiat burta in mai multe bucati si am pus-o intr-o oala cu apa rece in care am adaugat aproximativ 100 ml otet si o lingura cu bicarbonat de sodiu. Am lasat-o 3 ore in frigider.
Dupa acest timp, am clatit cu apa rece burta si rasolul. Le-am pus la fiert intr-o oala mare cu apa cat sa le acopere cu o palma. Am indepartat spuma care s-a format si am lasat-o sa fiarba la foc potrivit. Cand apa a scazut am adaugat alta apa fierbinte.
Dupa aproximativ 2 ore rasolul s-a fiert si l-am scos din oala. Am mai lasat burta sa fiarba pana s-a patruns,  apoi  am adaugat legumele curatate si spalate. Am pus si 5-6 catei de usturoi intregi, putina sare si frunzele de dafin. Cand burta a fiert am scos-o, am lasat-o sa se racoreasca, apoi am taiat-o in fasii. Am strecurat supa  in care a fiert carnea si am pus deoparte la racorit doua polonice din aceasta. Supa ramasa am pus-o din nou la fiert impreuna cu burta taiata. Am batut galbenusurile cu telul si le-am amestecat cu smantana. Am adaugat si cele doua polonice de supa racorita, am amestecat bine si le-am turnat in fir subtire in oala cu ciorba...in acest timp am amestecat continuu.
Am adaugat otet dupa gust si am condimentat cu sare si piper. Cand ciorba a atins din nou punctul de fierbere am oprit focul de sub oala. Din restul de usturoi am facut un mujdei pe care l-am adaugat in farfurie in momentul servirii. Ciorba am servit-o fierbinte alaturi de paine proaspata si ardei iute. De-li-cioa-sa!
Puteti sa-i dati “fata”ciorbei cu un morcov ras si calit in doua linguri de ulei adugat in oala spre sfarsitul prepararii.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii, plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😍. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti mai multe retete cu SUPE/CIORBE.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu