23.03.2016

Salam de biscuiti cu sirop de zahar ars (de post)

Gustul copilariei intr-un desert delicios si usor de preparat. Salamul de biscuiti se prepara usor si este adorat de cei mici si nu numai 😏 Sunt multe variante, astazi am ales sa o fac pe aceasta, de post .

 
Daca probati reteta mea de Salam de biscuiti cu sirop de zahar ars, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata.


   Ingrediente: 
  • 1 kg biscuiti de post (am folosit Fitness)
  • 800 g rahat
  • 100 g margarina vegetala
  • 3 linguri cacao
  • 4 linguri nuca macinata
  • 3 linguri zahar
  • 300 ml apa
  • o fiola esenta de rom 
   Pentru ornat:
  • 2 linguri fulgi de cocos



Mod de preparare:
Rupem in bucatele 800 g de biscuiti si restul ii maruntim la robot.
Taiem rahatul in cubulete mici
Punem pe foc o craticioara cu cele trei linguri de zahar. Cand zaharul se caramelizeaza(fara sa se arda), turnam apa (atentie la aburi!) si lasam sa fiarba pana se dizolva complet tot caramelul.
Adaugam margarina si rahatul si lasam sa dea 2-3 clocote. Dam deoparte craticioara, aromatizam cu esenta, amestecam bine si lasam la racit.
Peste biscuiti adaugam( pe rand), cacaoa, nuca macinata si amestecul de sirop si rahat. Amestecam bine dupa fiecare. Lasam 10-15 minute deoparte ca biscuitii sa absoarba din lichid si sa se inmoaie putin.
*
Impartim compozitia in 4 parti cat mai egale.
Intindem folie alimentara(dimensiunea aproximativa a foliei 40x40 cm) pe masa de lucru si punem o parte din compozitie. Rulam cu ajutorul foliei dandu-i forma cilindrica. Presam salamul in folie ca sa nu ramana goluri in interiorul lui. Derulam folia, presaram peste salam fulgi de cocos si strangem din nou cat de bine putem. Rasucim capetele foliei. La fel procedam si cu restul compozitiei. Punem cele patru suluri in frigider pentru cel putin 3-4 ore. Feliem salamul de biscuiti inainte de servire.Simplu si bun, nu-i asa? 😉
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii, plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😍. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti si alte RETETE DE POST.












12 comentarii:

  1. Anonim24/3/16

    In loc de margarina se poate folosi unt?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Desigur, se poate folosi unt. Eu am folosit margarina fiindca l-am vrut de post. O zi frumoasa sa ai!

      Ștergere
  2. Crisa25/3/16

    Azi am facut si este foarte buna reteta! Multumim!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ai incercat reteta si ca ti-a placut... Multumesc si eu,Crisa!

      Ștergere
    2. Ieri am făcut si eu este foarte foarte buna

      Ștergere
  3. Anonim27/3/16

    Am facut reteta, nu este cumva invers, 800 g biscuiti macinati si 200 g rupti in bucatele? Am facut si eu, dar nu arata asa ca in poza ta cu multa "crema" ca de "bombe", sunt prea multi biscuiti :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara,draga mea!Nu , nu este invers! :)Ce ce biscuiti ai folosit...eu am folosit biscuitii Fitness ,care sunt foarte sfaramiciosi.Gustul a fost ok?

      Ștergere
  4. dorina20/8/16

    rahatul mai greu de gasit in Anglia( DOAR IN MAGAZINELE dELI).....pot inlocui cu fructe confiate? MULTUMESC

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, merg si fructele confiate sau poti adauga si gem /dulceata. Te pup, o zi frumoasa iti doresc...multumesc de vizita :)

      Ștergere
  5. Anonim28/11/16

    De cate ori fac,nu reusesc sa l tai felii,ca se rupe:-(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Incearca sa maruntesti biscuitii mai mult...depinde si ce biscuiti folosesti.

      Ștergere
  6. georgeta6/11/17

    Imi plac mult prezentarile si modul de descriere al retetelor...Felicitari!

    RăspundețiȘtergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!