09.03.2016

Mucenici moldovenesti


















    Mucenici deliciosi, pufosi si aromati.


loading...
       Ingrediente pentru 16 mucenici mari
       Aluat:
  • 1100 g faina
  • 250 g zahar
  • 500 ml lapte
  • 50 g drojdie proaspata
  • 4 oua
  • 100 g unt
  • 100 ml ulei
  • 2 pliculete zahar vanilat
  • coaja de la o lamaie
  • 1/2 sticluta esenta de rom
  • 1/2 sticluta esenta de vanilie
  • 1/2 lingurita sare

       Pentru uns:
  • 2 galbenusuri batute cu 2-3 linguri de lapte
       Sirop:(optional)
  • o cana zahar(250 ml)
  • 2 cani apa
  • o lingurita coaja de lamaie
  • 1/2 sticluta esenta de rom
  • 1/2 sticluta esenta de vanilie
       Pentru finisat:
  • nuca zdrobita
  • miere






Mod de preparare
Aluat:

Am amestecat drojdia cu 4 linguri de lapte caldut,1/2 lgt zahar si o lingurita faina. Am omogenizat si am lasat la dospit aproximativ 20 de minute.
Restul de lapte l-am pus intr-o craticioara pe foc la incalzit impreuna cu zaharul, zaharul vanilat si sarea. Cand s-a topit zaharul am dat craticioara deoparte.
Am batut ouale cu furculita si le-am adaugat in laptele racorit, impreuna cu esentele si coaja de lamaie.
Am pus untul si uleiul la incalzit. Am lasat doar cat sa se topeasca untul si am dat deoparte.
Intr-un castron mare am cernut faina si  am facut o adancitura in mijloc. Am pus drojdia dospita si compozitia de oua si lapte.
Am amestecat pana s-au incorpororat toate ingredientele, apoi am rasturnat aluatul pe blatul de lucru si am inceput sa framant adaugand cate putin unt si ulei . Am framanat aproximativ 20 de minute aducand aluatul catre centru si lovind-ul din cand in cand de blatul de lucru. Am transferat aluatul din nou in castron,l-am acoperit cu un prosop si l-am lasat la crescut pana si-a dublat volumul(aproximativ 2 ore).




Cand aluatul a crescut l-am impartit in 16 bucati egale pe care le-am framantat usor.
Am rulat fiecare bucata de aluat pana am obtinut un sul lung si subtire de aproximativ 80 cm.Am pliat sulul la mijloc ,am rasucit ,am lipit capetele sub forma de cerc si am rasucit din nou pentru a forma un 8.Am pus mucenicii astfel formati in tavi tapetate cu hartie de copt, lasand distanta intre ei. I-am lasat aproximativ 45 de minute la crescut in tavi, dupa care i-am uns cu galbenus si am dat tavile(pe rand) la cuptorul preincalzit la foc mediu pentru 25 de minute, pana s-au rumenit frumos.
Sirop:
Am pus apa ,zaharul si coaja de lamaie intr-o craticioara pe foc. Am fiert aproximativ 5 minute, dupa care am dat craticioara deoparte si am adaugat esentele. Cu acest sirop am pensulat bine mucenicii copti. Dupa ce i-am insiropat, i-am uns cu miere si deasupra am presarat nuca zdrobita.
Sa va fie de folos!

















loading...
loading...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

..

Articole recente