01.03.2016

Chiftelute delicioase si suculente

Astazi am facut niste chiftelute delicioase si suculente. Am folosit un amestec de carne de porc si vita, dar se pot face si cu carne de pasare sau numai din carne de porc. Noua ne plac tare mult sa le consumam calde, dar sunt excelente si reci.❤
Daca probati reteta mea de Chiftele delicioase si suculente, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.

     Ingrediente
  • 250 g carne de porc cu grasime
  • 250 g carne de vita
  • 2-3 linguri pesmet
  • 1 ceapa
  • 4-5 catei de usturoi
  • 1 ou mic
  • cateva fire de marar si patrunjel
  • sare
  • piper macinat
  • 3-4 linguri de faina pentru tavalit chiftelele
  • ulei pentru prajit


Mod de preparare:
Spalam carnea, o lasam la scurs, apoi o taiem in  cuburi ca sa o putem trece prin masina de tocat. Cand o taiem indepartam pielitile si tendoanele.Trecem carnea prin masina de tocat...de preferat sa folosim sita cu orificii mici. Carnea trebuie sa aiba in jur de 20% grasime ca sa nu iasa chiftelele tari. 
Punem carnea intr-un bol si adaugam peste ea: ceapa si usturoiul date pe razatoarea mica, verdeata tocata marunt, oul si pesmetul. Asezonam cu sare si piper macinat. Amestecam cu mana pana la omogenizare si lasam compozitia sa stea la odihnit cel putin 10 minute.
Dupa acest timp, formam bile din carne pe care le aplatizam putin, apoi le trecem prin faina. Putem face chifetele mai mari, mai mici, rotunde sau aplatizate.
Punem uleiul la incins intr-o tigaie(sa fie de un deget si jumatate in tigaie) si prajim chiftelele la foc potrivit pe ambele parti pana se rumenesc frumos.
Cand sunt gata, le scoatem pe prosoape de hartie ca sa absoarba surplusul de ulei. Le sevim alaturi de un piure, cartofi prajiti sau simple... ca atare. Sunt bune si calde si reci.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 💜. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.

4 comentarii: